Boja automobila otkriva karakter vozaca

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Reci mi boju svog auta i otkrit cu tko si... Rekli bi oni koji se bave teorijom o bojama. No, šalu na stranu ne treba pretjerivati s istima, ali da u želji da imamo svog cetverokotacnog ljubimca u odredenoj boji ipak postoji »zackoljica« koja otkriva nešto o vlasniku automobila.

Studija Škole psihologije pri Univerzitetu Carlos III u Madridu otkrila je da izbor boje automobila umnogome govori o licnosti vozaca. Crvena i žuta ukazuje na to da je osoba vesele naravi, ali pomalo neozbiljna ili nezrela, dok oni koji preferiraju sivu i crnu teže ozbiljnosti i stabilnosti. Izbor boje ima psihološke konotacije poput odabira boje za licenje sobe u vlastitom domu ili odabir boje nekog odjevnog predmeta.

Teorija boja toliko draga marketingu, te u svojstvu razvijanja vlastitih komunikacijskih poslovnih prednosti i proizvoda ukazuje na cinjenicu da boje umnogome govore o raspoloženju, stanju duha te nas uvjetuju pri odabiru boje za svog novog metalnog ljubimca.

Žuta izražava veselje i povezana je uz užitak. Crna, plava i srebrna boja ukazuje na ozbiljnost. Crna je cesto korištena, uz plavu i srebrnu, pri odabiru boja za službena vozila. Zelena i smeda boja podsjecaju na boje zemlje, stoga, nije teško razumjeti zašto te nijanse u velikom postotku koriste proizvodaci jeepova i off-road vozila.



Boje koje obicno vežemo uz igru su crvena i žuta, zelena i plava. To je jedan od razloga zašto se upravo te boje koriste za lansiranje odredenog modela vozila i reklamu istog. Prije nekoliko godina Renault je osmislio model Twingo obojen u sve te vesele boje. Kia Picanto u žutoj, zlatnoj, crvenoj, zelenoj i plavoj boji je upravo zahvaljujuci tim nijansama postigla velik uspjeh na tržištu.

Plava boja, uz bijelu, je boja koja se koristi, poglavito posljednjih godina, kad je rijec o prijevoznim sredstvima novoga doba - tehnološki vrlo naprednima ili koje koriste alternativna goriva. Sjajne, metalik boje koriste se za automobile u salonima. Cilj je naime privuci pažnju i u slucaju uspjeha na tržište ce biti plasirani i u drugim bojama: crvenoj, ljubicastoj...

Svake godine eksperti na tom prirede timsku konzultaciju na kojoj biva ustanovljeno koje su boje najtraženije medu kupcima.

Iz izvještaja za 2008. godinu proizlazi da je bijela boja vodeca i to drugu godinu zaredom, kao boja koju najviše vole americki, ali i europski vozaci. Na drugom mjestu je crna. Izvještaj ukazuje i na to koja država i regija imaju utjecaja na izbor boje. Naime, interkulturalne razlike imaju važnu ulogu u procesu odluke koju cemo boju odabrati za svog cetverokotacnog ljubimca.

Unatrag nekoliko godina utvrden je termin koji stavlja u vezu boju auta s mogucnošcu da se doživi automobilska nesreca. No, strucnjaci isticu da je jedina veza koja postoji ona koja se tice preglednosti. Jace boje poput crvene, žute i bijele su vidljivije na cesti i na temelju toga su svrstane u kategoriju onih koje su sigurnije, dok crna ili smeda su manje vidljive i stoga manje sigurne. No rijec je samo o hipotezama i nema konkretnih dokaza koji ukazuju na ispravnost ovih teorija.

Urbana legenda kaže da su iznosi koje osiguravajuca društva moraju isplatiti za odštete kod automobilskih nesreca direktno povezani s bojom karoserije. Ta tvrdnja nije 100 posto sigurna, ali niti neistinita. Ono što je sigurno jest da boja automobila utjece na iznos koji osiguravajuca kuca mora dati kad je rijec o specijalnim bojama poput metalika, koje su skuplje od ostalih u slucaju popravka i nakon manjeg sudara.


Podijeli: Facebook Twiter