"Under Cover" naziv je zanimljive izložbe omota albuma glazbenika s nezavisne hrvatske i regionalne scene, koja se otvara u petak u 20 sati u Dnevnom boravku Rojca. Projekt je to zagrebačkog kustoskog kolektiva emge, nastao pregledavanjem novih izdanja nezavisne glazbe na internetskoj platformi bandcamp.com. Igra riječi u naslovu izložbe daje naslutiti cilj izložbe - otkrivanje značenjskih elemenata svakog zasebnog omota (cover).
Alternativa
Na izložbi će biti prezentirano 50 omota, a riječ je o pregledu značajnijih indie izdanja u posljednjih deset godina. Tu su, među ostalim, ljubljanski alt-rock sastav Srečna mladina, riječki indie bend Jonathan, akteri šarolike zagrebačke alternativne scene kao što su Baden-Baden, She Loves Pablo i Miki Solus; od srpskih sastava Repetitor, Artan Lili, Stray Dogg te makedonskih sastava Bernays Propaganda i XAXAXA. U izboru je i labinsko/zagrebački psihodelični bend Pridjevi te pulski trio NLV (Nikol, Luka i Vedran).
Prvi je omote rock albuma u izložbeni prostor unio Darko Glavan 1974. godine u zagrebačkom Studentskom centru. Više od tri desetljeća kasnije, članovi Društva za istraživanje pop kulture (Branko Kostelnik, Vanja Babić, Željko Marciuš i umjetnički tandem Bachrach-Kristofić) su u zagrebačkoj galeriji Forum 2006. godine organizirali izložbu "Sound &Vision - izbor omota ploča i CD-a iz povijesti pop i rock glazbe". Tri godine kasnije, Glavan je pripremao izložbu u Muzeju za umjetnost i obrt na temu "Dizajn u ritmu muzike za ples: Rock i likovnost", no nije održana zbog autorove smrti, što je ujedno i posljednji pokušaj samostalne izložbe na temu omota albuma. "Under Cover" predstavlja prvu izložbu posvećenu omotima isključivo nezavisnih sastava i glazbenika.
Autentičnost
Kako navode u kolektivu emge, brojni bendovi odlučuju se za DIY ('uradi sam') omote, koji daju mnogo intimniji uvid ne samo u vizual, nego i glazbeni aspekt albuma, a sve na premisi nezavisnog autorstva - autentičnost je sve. Sudjelovanje mnogih dizajnera, likovnjaka i amaterskih umjetnika govori o potencijalnoj vrijednosti vizuala kao umjetničkog djela i mogućnostima zasebnog izlaganja omota kao djela. (Z. ANGELESKI)