BodyScan Sandra Đukića - poimanje ljepote tijela

Sandro Đukić i Sanja Švrljuga Milić (R. SELAN)
Sandro Đukić i Sanja Švrljuga Milić (R. SELAN)

"BodyScan" naziv je izložbe fotografija zagrebačkog multimedijalnog umjetnika Sandra Đukića koja je u subotu otvorena u galerijskom prostoru Lamparne, u Labinu.

Radi se u prvoj izložbi u sklopu "Kaosa 2", izložbenog ciklusa Labin Art Republike koji organizira ovdašnja akademska likovna umjetnica Sanja Švrljuga Milić.

Izložen je ciklus od 510 fotografija tijela Tomislava Gotovca, pokojnog filmskog redatelja, glumca, performera, multimedijalnog i konceptualnog umjetnika, nastalih 2005. godine. Na zidovima vise četiri velike fotografije i tri manje u kombinaciji s crtežom, a ostale se mogu vidjeti u albumu, od čega 110 u većem formatu. Sve se pred očima posjetitelja izmjenjuju u videoprojekciji.

Autor je labinskoj publici došao s odabirom koji je napravio za izložbu održanu u Radničkoj galeriji, vlasništvu poznatog zagrebačkog odvjetnika i kolekcionara Marijana Hanžekovića.

- Budući da sam znao da je on kolekcionar klasičnih likovnih radova hrvatske moderne s početka prošlog stoljeća, dogovorio sam kombinaciju mojih i njegovih radova. Izdvojio sam aktove, koji su u pravilu prikazi erotičnih mladih žena, i između njih postavio fotografije, aktove Tomislava Gotovca, čovjeka u godinama. Taj je kontrast u izložbu unio napetost, priča Đukić.

Pitanje poimanja ljepote tijela jedan je od aspekata nastanka ovih fotografija, odnosno bio je to pokušaj preispitivanja uvriježenog stava da jedino mlado tijelo može biti lijepo, tim više što se Gotovac kao umjetnik bavio tijelom provocirajući upravo tu temu.

- Tomislav je bio performer i glumac, tako da smo tijekom tog fotosessiona, koji trajao nekih šest, sedam sati, razgovarali o temama iz umjetnosti, a on je na neki način glumio likove o kojima je bilo riječi. Te fotografija za mene su pitanje vlastitog identiteta, način na koji pokazujem da stojim iza pozicija koje je on proklamirao kao umjetnik i čovjek, kaže Đukić.

Dvojicu umjetnika različite dobi, ali sličnog senzibiliteta povezivalo je prijateljstvo sklopljeno na šanku Muzeja suvremene umjetnosti sredinom 80-ih godina.

"BodyScan" ulazi u širi Đukićev projekt koji je nazvao "Arhiva", a traje više od dvadeset godina. (R. SELAN)


Podijeli: Facebook Twiter