Bio je zvijezda lanjskog Frankfurtskog motor showa - sportski cetverosjed karizmaticnog dizajna, fascinantnih performansi i nenadmašne ucinkovitosti, pokretan BMW ActiveHybrid tehnologijom i predstavljen pod nazivom BMW Vision EfficientDynamics.
I ma koliko je djelovalo kako je koncept teško ostvariva misija, realizacija se ipak danas pojavljuje kao realna mogucnost. BMW je prošlog tjedna u Leipzigu predstavio izložbeno vozilo potpune road-ready tehnologije bazirano na Vision Efficient Dynamics konceptu.
Visok samo 1,24 metra, coupe konfiguracije 2+2 sjedala ima karakteristican BMW stil, u skladu sa estetskim zahtjevima i dinamicnim performansama. Kombinacija 3-cilindricnog turbo diesel motora i hibridnog na bocnoj osovini, te potpuno hibridnog na stražnjoj osovini omogucuje ukupni izlazni sustav od 328 KS.
No unatoc toj silini i cinjenici da za samo 4,8 sekundi ubrzava od 0-100 km/h - potrošnja goriva mu je samo 3,76 l/100 km i emisijom CO2 od 99 g/km. Ovaj jedinstveni odnos izmedu dinamicnih performansi i ucinkovitosti proizlazi iz visokog stupnja ucinkovitosti svih dijelova motora, kao i iz inteligentnog povezivanja izlazne snage triju motora te precizno kontroliranog upravljanja energijom ukljucujuci i regeneraciju energije kocenja.
BMW Vision EfficientDynamics zacet je kao takozvani plug-in hibrid. Litijsko-polimerska baterija na punjenje smještena je u longitudinalnom elementu šasije i dizajnirana je posebno za ovaj hibridni sportski automobil te se potpuno može napuniti za samo dva i pol sata. Korištenje samo elektricne energije omogucuje vožnju bez emisije CO2 s dometom do 50 kilometara, dok sa 2,4-litrenim diesel spremnikom doseže 700 kilometara.
Svi trenutni modeli koriste kao standard redukciju potrošnje goriva i emisije CO2. Inovacije koje se koriste u tu svrhu temelje se na BMW EfficientDynamics strategiji razvoja koja ukljucuje i BMW ActiveHybrid tehnologiju kao i potpuno elektricni sustav vožnje.
BMW Grupa se priprema i za serijsku proizvodnju potpuno elektricnog modela koji ce se proizvoditi u Leipzigu od 2013. godine pod nazivom Megacity vozilo - investicija od 400 milijuna eura za proizvodnju Megacity vozila stvoriti ce 800 radnih mjesta u BMW Grupi.
Ukljucujuci proizvodnju dijelova, BMW Grupa zajedno sa SGL Grupom za proizvodnju karbonskih vlakana ulaže ukupno 530 milijuna eura u ovaj projekt. Korisnici ove investicije su BMW pogon u Leipzigu i Landshutu te postrojenja u Wackersdorfu i Moses Lakeu (Washington, SAD).
Kao rezultat ove investicije biti ce ukupno više od 1000 otvorenih radnih mjesta. Dakako, BMW Grupa je postavila sebi i ambiciozne ciljeve s obzirom na zaštitu prirodne okoline i cuvanje prirodnih resursa kada dode do proizvodnje: cilj kompanije je smanjiti svoje energetske potrebe za 50 posto i reducirati korištenje vode za 70 posto po vozilu. Kompanija nastoji osigurati da se sva potrebna energija koristi iz obnovljivih izvora.