BMW X1 S-Drive 18d - svestrani premium razumne cijene

Još markantniji - BMW X1
Još markantniji - BMW X1

Svega dvije godine nakon premijere, BMW-ovom najmanjem kompaktnom SUV modelu X1 zategnute su bore. Dimenzije od 4,45 metara ostale su iste, a promjene su vidljive na prednjoj masci koja je postala izraženija. Izmijenjena su svijetla, bočni pokazivači smjerova preseljeni su u retrovizore, ali i sama rešetka je robusnija tako da je ovaj zanimljivi crossover postao markantniji.

U unutrašnjosti - tipični BMW. Vrhunska izrada, čiste linije i naglašeni minimalizam. Preglednost iz vozila je odlična u svim smjerovima, što zapravo i jest prednost crossovera. Sjedala ne umaraju niti nakon višesatnog putovanja, jedino im nedostaje bočnog oslonca prilikom brže vožnje kroz zavoje. Straga će se bez problema smjestiti dvije odrasle osobe, čemu pogoduje nisko sjedište, a prostora za prtljagu također ostaje jer prtljažnik zaprima izdašnih 420 litara. No kako naslon stražnjih sjedala ima nekoliko pozicija, postoji i opcija s 480 litara kad je potpuno uspravljen.

Naš testni model pokretao je dvolitarski četverocilindrični turbodizelaš od 146 konjskih snaga koji, govorom brojki, poteže do stotke za 9,6 sekundi i doseže najveću brzinu od okruglih dvjesta kilometara na sat. Motor, premda u hladnom startu prilično bučan, vrlo je elastičan i savršeno uklopljen sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem te ne iziskuje česta "šaltanja". Pogon je na stražnju osovinu, no valja naglasiti kako ovaj model ima i "Xdrive" opciju pogona na sva četiri kotača, koji ga tada čine pravim SUV automobilom.

Unatoč povišenosti, ovjes je prilično tvrd, što je dobro za dinamičnu vožnju, no neugodno za putnike na stražnjoj klupi. Vozeći se iz Buzeta prema Lupoglavu, testni X1 je pri visokom brzinskom prosjeku, unatoč na predjelima lošoj i neravnoj cesti, držao putanju poput vlaka u tračnicama. Kako li tek drži "M" podvozje?

Manjak snage osjetio se tek prilikom pretjecanja na autocesti pri višim brzinama, stoga bismo adrenalinski nastrojenim vozačima i onima koji često putuju radije preporučili jedan broj veći, odnosno jači dizelski motor. S druge strane, testni primjerak oduševio nas je niskom potrošnjom u gradskom režimu, koja se kretala oko šest litara, odnosno pet u prosjeku, kao i zakretnim momentom od 320 Nm u rasponu od 1.750-2.500 okretaja u minuti, koji ga čini vrlo okretnim u svakodnevnoj uporabi.

Oprema obuhvaća sve što je vozaču potrebno, od aktivne i pasivne sigurnosti do putnog računala. Testni model imao je bogat popis dodatne opreme, koji uključuje multifunkcijske tipke na upravljaču, sportski kožni upravljač, runflat gume, naplatke od lake legure "V Spoke", krovne nosače, parkirne senzore Park Distance Control (PDC), hands-free uređaj s USB priključkom, comfort line paket, automatski klima uređaj te radio BMW Professional s CD playerom. Ukupno, do registracije košta 282.751 kunu, što je s obzirom na njegov premium štih, ali i u odnosu na konkurenciju, sasvim prihvatljiv iznos. (piše i snimio K. TADIJIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter