Izložba "Anakronika" otvorena je u petak u prisustvu autora u pulskoj galeriji Makina, a može se pogledati do 30. rujna. Za povjesničara umjetnosti i kustosa izložbe Zoltana Somhegyija, anakronika, čudan spoj dva koncepta, 'anakronizma' i 'kronike', sažeto obuhvaća jedinstveni karakter fotografskog opusa Siniše Vlajkovića. U ciklusima pod nazivom "Nađeno vrijeme" (2003.-2008.) i "Genius loci" (2011.-2012.) umjetnik predstavlja fotografije nastale tokom svog dugogodišnjeg boravka na Bliskom istoku.
Vlajković je putovao po toj regiji i živio u dva istaknuta centra, Bejrutu i Dubaiju. Njegova prvobitna zamisao bila je, piše kustos, zabilježiti trenutno stanje ovog složenog, multietničkog i multireligioznog, povijesno slojevitog, ponekad turbulentnog, ali uvijek inspirativnog dijela svijeta, dok je rezultat njegovog djelovanja zbirka foto-dokumenata fascinantnih pojedinosti iz svakodnevnog života i nove sredine koju je spoznao i iskusio, i to iz jednog potpuno novog kuta.
- Dok je išao naprijed prikupljajući vizualne repere, sve više je otkrivao paralele između stvarnog okruženja i onog iz njegovih sjećanja na bivšu Jugoslaviju, taj podjednako složen, raznolik, multietnički i multireligiozan geografski i kulturni prostor kao što je u današnje vrijeme Bliski istok. I upravo ovdje koncept "anakronizma" dolazi u prvi plan. Fotografije iz dva spomenuta ciklusa, nastale poslije 2003. godine, predstavljaju jedan drugi svijet koji je po mnogočemu sličan sadašnjem, ali u isto vrijeme oslikava umjetnikova sjećanja na njegovu domovinu iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća, zaključuje kustos Somhegyi. (Z. ANGELESKI)