Biseri renesansne polifonije

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nastupom komornog zbora Ivan Filipovic, pod umjetnickim vodstvom Gorana Jerkovica, Dvigrad festival, medunarodni festival rane glazbe dospio je napokon na svoju maticnu pozornicu – baziliku sv. Sofije u Dvigradu.

Za koncert u Dvigradu, jedan od najuspješnijih a capella ansambala u Hrvatskoj, pripremio je program sastavljen od dijela poznatih svjetskih majstora renesansne vokalne polifonije, ali i najznacajnijih hrvatskih skladatelja toga vremena koji su djelovali u Hrvatskoj.

Na repertoaru programa pod nazivom «Biseri renesansne vokalne glazbe» našli su se Ave, sanctisima Maria, Quam pulchra es i O magnum mysterium Julije Skjavetica, Sfogava con le stelle i Cruda amarilli Clauidia Monteverdija i Ne irascaris domine Williama Byrda.

Zbor je izveo i motete Gabrijella Pulitija, skladatelja ranog baroka koji je živio u Istri, a dio su njegovog prvog djela «Sacrae modulationes, quae vulgo motecta nuncupantur, quatuor, et quinis vocibus concinendae.

Iz tog su djela izveli skladbe Decantabat populus, Quid prodest stulto te Surrexit pastor bonus. Bila je to ujedno i njihova prva suvremena praizvedba uz odobrenje Nikole Lovrincica koji ih je pripremio za izvedbu i Metode Kokole, predstojnice Muzikološkog instituta u Ljubljani.

Autentican ambijent i predane izvedbe clanova zbora ovog zahtjevnog repertoara osvojile su publiku koja je pomno slušala i uživala na pozornici pod zvijezdama. Aplauzom je publika pokazala svoju naklonost, a zbor je za kraj izveo skladbu «Alma rdemptoris» Palestrine, poznatog talijanskog renesansnog skladatelja.


Podijeli: Facebook Twiter