Sustav javnih bicikala pod nazivom Med Bike, s dvije stanice i 14 bicikala, pušten je jučer u funkciju. Nakon što su otvorili stanicu na Placi, odnosno u blizini trga u Medulinu, načelnik Goran Buić, njegov zamjenik Damir Demarin i predsjednik Općinskog vijeća Marko Zlatić, na javnim biciklima stigli su i u Banjole te u Portiću otvorili i drugu stanica.
Načelnik biciklom na posao
- Za sada je u upotrebi deset mehaničkih i četiri električna bicikla, a u planu je i širenje na cijelu općinu te se nadamo da će se, kao i u Puli, u sustav uključiti i Arenaturist. Želja nam je cijelu općinu povezati ovim sustavom, a već je povezan s Pulom. Projekt smo realizirali u suradnji s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, promoviramo zdrav način života bez automobila. Kada se otvori stanica i u Pomeru. koristit ću redovno ovaj sustav za dolazak na posao, poručio je načelnik Buić.
Sustav je povezan s Pulom tako što se medulinski bicikli mogu ostaviti i u najvećem istarskom gradu, a preuzeti ih mogu samo korisnici medulinskog sustava. No, napominje načelnik, ovo se ne smije shvatiti kao iznajmljivanje bicikla, jer se nakon dva sata korištenja bicikl mora spojiti na postolje, a korisnik može odmah preuzeti drugi. Kod ili bon za korištenje može se kupiti za dva sata, jedan dan, tjedan i mjesec dana.
- Bez obzira za koliko je kupljen kod, bicikl se mora spojiti na postolje svaka dva sata, a to se registrira i ako je spojen u Puli. Na taj način omogućujemo da više korisnika koristi sustav Med Bikea, rekla je Barbara Floričić, općinska viša stručna suradnica za razvojne projekte i fondove. Projekt je koštao 385 tisuća kuna plus PDV, a Fond sudjeluje s 40 posto, odnosno s oko 150 tisuća kuna, u cijeni do PDV-a.
- Sustav ima dva pilona, odnosno upravljačkih stanica, i po 11 električnih postolja na obje stanice. Bonovi ili kodovi mogu se kupiti na prodajnim mjestima uz stanicu: u Medulinu u trafici, a u Banjolama u obližnjem baru, rekla je Floričić.
TESU izradio sustav
Sustav je djelo pulske tvrtke Uljanik TESU elektronika (UTE). "S tvrtkom Penta izradili smo kompletan hardverski i softverski dio sustava. Bicikli se sklapaju prema željama naručitelja, a u izradu raznih komponenti uključen je cijeli niz podizvođača s područja Istre, odnosno 20-ak tvrtki iz Hrvatske", rekao je Kristijan Ivančić, direktor poduzeća UTE koje je, osim u Umagu, Puli i Medulinu, ovaj sustav uveo i u Rijeci, Koprivnici, Čakovcu, Otočcu, Italiji…
Napomenuo je i da električni bicikli nemaju isključivo električni pogon, već im elektromotor služi kao dopuna pogonu na pedale. Tako i autonomija elektro-bicikla ovisi i o kondiciji vozača, a s baterijama se može preći i do 70 kilometara. Baterije se pune od tri do pet sati.
Za jedan dan 40 kuna
Bon, odnosno kod za korištenje javnih bicikala Med Bike kupuje se uz predočenje osobne iskaznice. Dva sata korištenja mehaničkog bicikla košta 10, a električnog 20 kuna. Ukoliko se kupuje kod za cijeli dan, cijena mehaničkog iznosi 20, a električnog 40 kuna, dok za tjedan dana treba izdvojiti 50 kuna za mehanički i 100 za električni bicikl. Mjesečni kod iznosi sto kuna za mehanički, a 150 kuna za električni bicikl. (Zvjezdan STRAHINJA)