Bezvremenost Brechtove po(r)uke

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Premijerna izvedba novog naslova Kazališta Ulysses "Cabaret Brecht - Zadrživi uspon Artura Uija" u režiji Lenke Udovicki završena je desetminutnim aplauzima i ovacijama za glumce i cjelokupni ansambl koji je uprizorio ovo manje poznato djelo Bertolta Brechta na utvrdi Minor na Malom Brijunu.

Premda Brecht odmah asocira na epski teatar i vrlo teška djela, dakako ne umanjujuci pritom njegovu književnu i nadasve intelektualnu vrijednost i snagu, ovoga se puta Udovicki uz dramaturginju Tenu Štivicic odlucila za nešto drukciji pristup pisanoj rijeci ovoga autora. Bio je to, naime, spoj neverbalnog teatra, mjuzikla, kabareta iz sredine prošloga stoljeca, gegova, mimike, pa na trenutke cak i s prizorima pomalo nalik avanspettacolu, naravno u pozitivnoj interpretaciji toga termina.

Arturo Ui šef je gangsterske bande, a tumaci ga vrlo dobar Ozren Grabaric, koji je podjednako bio jak u glumljenim, kao i u neverbalnim dijelovima svoje role. To je djelo Brecht napisao u manje od mjesec dana 1941. godine, cekajuci u Finskoj vizu za Ameriku, i to s jasnim didaktickim ciljem koji nije skriven - pružiti americkoj publici jasnu uzrocno-posljedicnu vezu tadašnjih dogadanja u Njemackoj. Tako u tome djelu prepoznajemo likove iz Hitlerove blizine - Ernest Rohm postaje Ernesto Roma, Uijev takozvani poslovni tajnik i desna ruka, Joseph Goebbels cvjecar Givola, a Hermann Goring gangster Emanuele Giri.

Prateci siže ovoga djela, cini nam se kao da citamo dnevne novine i usput slušamo TV-vijesti: skandali zbog odobrenih kredita za nikada izgradene projekte, muljaže, krade, gramzivosti pa sve do "ubijanja" tradicionalnih ljudskih vrijednosti. Pjesmama, upadicama, ironijom i crnim humorom donekle je ublažena tjeskobnost koja se javlja nakon citanja Brechtovih djela, a koje ukazuju na svevremenost i univerzalnost nekih društvenih tema.

Kostimografkinja Bjanka Adžic Ursulov kreirala je vrlo simpaticne kostime, koji su naglašavali i taj kabaretski dio, a vidljivo je da su koreograf Staša Zurovac te Mladen Vasary, zadužen za scenski pokret, napravili dobro djelo naucivši glumce da se vrlo dobro snadu u ulogama tako zahtjevnog tipa.

To nije bila predstava u kojoj se pojedini glumac izdvajao nad drugim, to je bila prije svega kolektivna predstava. Pohvale idu cjelokupnom glumackom ansamblu, odnosno Mladenu Vasaryju, Mislavu Cavajdi, Goranu Bogdanu, Draženu Šivku, Damiru Šabanu, Juri Ivanušicu, Filipu Detelicu, Zoranu Pribicevicu, Maji Posavec, Damiru Poljicaku i Igoru Kovacu, a za glazbenu je pratnju bio zadužen Petrojvic Blasting Company.

U publici su, medu ostalima videni Vesna Pusic, Milanka Opacic, Slobodan Uzelac, Danko Koncar, Damir Urban, Lana Gojak, Lana Klingor, Lana Pavic, Saša Broz, Dijana Vidušin…


Podijeli: Facebook Twiter