Bez ograničenja na Sočergi nakon ulaska u Schengen

Granični prijelaz Sočerga (G. ČALIĆ ŠVERKO)
Granični prijelaz Sočerga (G. ČALIĆ ŠVERKO)

Konačno rješenje problema ograničenja teretnog prometa preko graničnog prijelaza Sočerga, ulazak je Hrvatske u Schengenski prostor, izjavila je na konferenciji za novinare održanoj u dvorani Društvenog doma u Sv. Duhu kod Buzeta Nada Turina Đurić, saborska zastupnica HNS-a i predsjednica saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu.

Preusmjereni kamioni

Prolaz teretnih vozila između Hrvatske i Slovenije, na relaciji Buzet - Kopar prije osam godina u cijelosti je zabranjen, ali je nakon velikog insistiranja lokalne zajednice i Županije ipak uspostavljen, ali samo za kamione do 7,5 tona ukupne nosivosti, dok su ostali preusmjereni na druge granične prijelaze. Hrvatska Vlada, prije svega resorna ministarstva, rekla je Turina Đurić, učinit će sve da Hrvatska što prije uđe u prostor Schengena. To je jedino pravo rješenje za taj problem.

- Za nekoliko mjeseci Hrvatska će se aplicirati za ulazak u Schengen. Predstoji razdoblje evaluacije za kojeg se ne može reći koliko će trajati, jer to može biti šest mjeseci, ali i godinama jer je to prije svega pitanje interesa svih članica EU-a kako će postupiti. U jednom manjem dijelu to je i pitanje pripremljenosti Hrvatske za ulazak u Schengenski prostor. Što se tiče našeg dijela, mogu reći da se uistinuradi ubrzano, da se već implementiraju i tehničke pretpostavke za ulazak u Schengen, da se koriste sredstva koja su namijenjena iz EU-a za uspostavu takvog režima i da će tehnički Hrvatska sve uvjete zadovoljiti, no ipak je to politička odluka koja se donosi na razini EU s obzirom da u ovom trenutku imamo određena previranja na međunarodnom planu, a to je pitanje zaštite europskog prostora od terorizma koje je zadnjih mjeseci prilično uzdrmano s nekoliko ružnih događanja, istakla je HNS-ova saborska zastupnica.

Dostupnost interneta

Govoreći o širokopojasnom internetu, odnosno dostupnosti i brzini interneta u ruralnom prostoru, Nada Turina Đurić rekla je da postoje područja u Hrvatskoj na kojima teleoperateri nemaju komercijalni interes. Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti HAKOM, zatražila je relevantne podatke od operatera gdje postoji, a gdje ne interes za daljnja ulaganja u infrastrukturu.

- U onom dijelu koji bi bio izvan tog prostora komercijalnog interesa, a gdje oni jesu obvezni uvesti uslugu, ali nisam sigurna da su obvezni izgraditi infrastrukturu, važne su jedinice lokalne samouprave i županije. Već sada imamo dobrih primjera. Primorsko-goranska županija se umrežila na način da su sve jedinice lokalne samouprave pristupile jednom projektu koji bi upravo pokrio rubne dijelove koji su komercijalno nezanimljivi na način da sa županijom budu nositelji investicije infrastrukture i nakon toga dobiju teleoperatore koji će ući u projekt. Cijeli projekt je koncipiran da jednim dijelom Država preko HAKOM-a investira, a drugim dijelom da se aplicira na fondove EU. Taj je projekt na listi velikih europskih projekata koji se odnose na Hrvatsku, vrijedan je oko 250 milijuna eura, rekla je HNS-ova saborska zastupnica te pozvala i Istru da se što prije uključi.

Zajedno s partnerima iz SDP-a, buzetski HNS, naglasio je predsjednik stranačke podružnice Vlatko Mrvoš, pokrenuo je potpisivanje peticije među onima koji smatraju da je internet i GSM signal na pojedinim područjima Buzeštine jako loš ili ga niti nema.

- Skupili smo više od sto potpisa, a na ruku nam ide i zakonska obveza telekom operatera koji moraju osigurati svim građanima minimalnu brzinu pristupa internetu od 1 Mbit/s, rekao je Mrvoš.

Predsjednik istarskog HNS-a Ranko Švraka izrazio je zadovoljstvo razvojem prometne infrastrukture u pograničnom području s obzirom je upravo u tijeku rekonstrukcija državne ceste Buzet - Požane, te istaknuo da će ukidanje ograničenja teretnog prometa na Sočergi biti veliki podstrek daljnjem razvoju gospodarstva. (Gordana ČALIĆ ŠVERKO)


Podijeli: Facebook Twiter