Od sljedeće sezone istarska turistička središta bit će pokrivena besplatnim bežičnim internetom. Nove točke gdje će se korisnici pametnih telefona, ali i svi ostali moći priključiti na internet, nalazit će se u svim istarskim gradovima, 21 općini te devet mjesta, a planira se uspostaviti 189 pristupnih točaka.
Riječ je o projektu Istarske županije, točnije Odjela za turizam, i Istarske razvojne turističke agencije (IRTA) nazvanom "WiFi Istra", koji je nedavno od Ministarstva turizma dobio 100 tisuća kuna potpore u sklopu natječaja "Inovativni turizam".
To je samo dio sredstava za uspostavu sada već nezaobilazne turističke infrastrukture jer se za čitav projekt namjeravaju utrošiti 2,2 milijuna kuna. Održavanje sustava godišnje bi stajalo oko 200 tisuća kuna. U IRTA-i predviđaju da će se projekt financirati i iz prihoda od turističkog zemljišta te proračuna gradova, općina i njihovih turističkih zajednica.
Ovo je svakako dobra vijest s obzirom na činjenicu da se rapidno povećava broj korisnika pametnih mobitela koji dijele razne sadržaje putem društvenih mreža. Očekuje se i da će u sljedeće dvije godine pristup internetu putem mobilnih uređaja premašiti onaj putem računala.
Danas je u Istri besplatan pristup internetu moguć u nekim hotelima i kampovima, kafićima i ugostiteljskim objektima, pa čak djelomično i u nekim turističkim središtima, no oni međusobno nisu u sustavu.
- Htjeli smo da se besplatan bežični internet uspostavi tamo gdje dolazi najviše gostiju, primjerice u Areni ili na aerodromu, tako da oni putem svojih telefona mogu komunicirati s prijateljima i slati im fotografije s godišnjeg odmora. Tu dobivamo novi prostor za promociju destinacije i klijente koji će sutra gledati istarsku turističku web-stranicu i upoznavati se s njenom ponudom, ističe direktor IRTA-e Renco Miletić.
Time bi se zapravo Istra promovirala putem svojih turista, odnosno nove vrste "usmene preporuke".
- Rukovodili smo se činjenicom da Istra godišnje ostvari oko tri milijun dolazaka i da su mobilne platforme u velikom porastu. Ako od tih tri milijuna turista samo deset posto ima pametni telefon ili nekakav tablet, i dijeli jednu informaciju, fotografiju ili status sa svojim prijateljima, a znamo da danas po statistikama prosječan korisnik ima stotinjak prijatelja na Facebooku, u jednom trenutku imamo nevjerojatan potencijal od 39 milijuna osoba. Treba iskoristiti tu promocijsku vrijednost, smatra Siniša Miljević, voditelj Odjela za e-marketing u IRTA-i.
Miletić naglašava da im je cilj da za početak imaju pristupne točke u najznačajnijim turističkim središtima. (piše B. BAN)