Beskrajno elegantan Lamborghinijev Aventador

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Jedna od najvecih zvijezda ženevskog auto showa svakako je bio novi Lamborghinijev Aventador. Nakon upecatljivog Diabla i geometrijski preciznog Murcielaga, na red je došlo novo prestižno ostvarenje ugledne talijanske tvrtke cije se sjedište nalazi u gradicu Sveta Agata nedaleko Bologne, iako je dakako jasno da od 1998. godine sve svoje uspjehe ima zahvaliti Audiju, odnosno koncernu VW.

Izgled odaje standardna Lamborghinijeva stremljenja koja bismo mogli nazvati savršenstvom jednostavnosti. Apsolutna elegancija otkriva se na svim tockama automobila, a posebno oduševljava bocna geometrija. Unutrašnjost je osim sportskim nakanama okrenuta i prema luksuzu, a sportsku dušu pokazuju i dimenzije: dužina 4,78 metara, širina od cak 2,03 metra te visina od samo 1,13 metra.

I dok se po pitanju izgleda još možda i mogu naci dvojbeni sudovi, kada se progovori o tehnickim detaljima stavovi se naglo izjednacavaju i prerastaju u oduševljenje. Ponajprije motor. Punih 6.498 "kubika" u 12 cilindara dovoljno je za 700 KS koji se pojavljuju pri 8.250 okretaja motora. Impresivni okretni moment iznosi 690 Nm pri 5.500 okretaja.



Kako je zahvaljujuci najmodernijim materijalima poput karbonskih vlakana i aluminija težina Aventadora tek nešto veca od 1,6 tona, dinamika je fascinantna: ubrzanje od 0 do 100 je samo 2,9 sekundi što je jedan od najboljih ikad ostvarenih rezultata kad su serijski automobili u pitanju.

Maksimalna brzina je 350 km/h a sve zajedno moguce je i zahvaljujuci poznatom Audijevom automatskom mjenjacu sa sedam stupnjeva prijenosa. Da je apsolutno sve pod kontrolom pokazuju i kocioni diskovi kojima je ispred promjer 400, a straga 380 mm.

Zanimljivi su i pneumatici – ispred 255/35 R19, straga golemih 335/30 R20. Automobil ciji rezervoar ima zapreminu od 90 litara u gradu troši cak 27,3 litre dok su mu nešto bolji rezultati na otvorenoj cesti – 11,9 litara. Svejedno, prosjek iznad 17 litara i ekstremno visoka emisija CO2 od 398 g/km ne daju previše razloga za veselje.

Automobil bi se trebao naci u prodaju do kraja proljeca, na zapadnim tržištima cijena ce mu se kretati oko 350 tisuca eura, što znaci da se potencijalni vlasnici u Hrvatskoj moraju spremiti na "keširanje" nekih 3 milijuna kuna.


Podijeli: Facebook Twiter