Berba maslina produžuje turisticku sezonu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Najveci proizvodac maslinovog ulja u Hrvatskoj, Agrolaguna, u subotu je ostvario zanimljiv projekt - organiziranu berbu maslina u masliniku pored Cervara u kojoj je sudjelovalo 120 turista iz Austrije.

Stjecanje znanja o proizvodnji maslinova ulja i berbi maslina turistima u sklopu svojih aranžmana nude turisticke agencije, a vec u prvoj godini zanimanje je veliko.

- Još prošle godine poceli smo s prezentacijama berbe grožda i maslina, a ove i s praksom organizirane berbe maslina za turiste. Osnova projekta je predstavljanje posebnosti našeg podneblja strancima, a od ideje do realizacije trebalo nam je otprilike 15 dana. Ponudili smo ovu opciju agencijama, te naišli na zaista velik interes. Vec smo imali oko 500 turista, a do kraja berbe kroz maslinike bi trebalo proci oko 1.000 ljudi. Vesele nas i najave za iducu godinu, kada bismo u berbi trebali okupiti oko 2.000 ljudi, otkriva nam zacetnica projekta, voditeljica turizma u Agrolaguni Sanela Coga.

Osim turista iz Austrije, u berbi u masliniku pored Cervara dosad su bili još Norvežani, Talijani, Francuzi i Nijemci.

Gosti su imali lijep prijem, uz pice dobrodošlice zasvirali su im glazbenici, a potom su imali prilike nauciti ponešto o osnovama maslinarstva i postupku prerade maslina. Nakon "nastave" turisti su podijeljeni u grupice od 10 do 15, te su naoružani grabljicama krenuli u berbu.

Doduše, neki su se opredijelili za pjesmu i ples, te su u veselom raspoloženju bodrili prijatelje koji su se okušali u berbi. Drugi su pak, poput marljivih ucenika, postavljali brojna pitanja o proizvodnji maslinova ulja.

Najviše ih je zanimalo koliko su masline stare, pa su saznali da se radi o mješovitim nasadima, u kojima su neka stabla stara tek nekoliko godina, a neka 15 do 20. Objašnjeno im je da je proizvodnja oko 100 tona godišnje, te da se u preradi koristi hladni postupak. (T. TOROMANOVIC; snimio M. MIJOŠEK)


Podijeli: Facebook Twiter