Beramski slikopisi u Rovinju

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Tjedan istarskih muzeja Zavicajni muzej je otvorio multimedijskim projektom "Beramski slikopisi" u galeriji Sv. Toma, u istoimenoj crkvi povijesne jezgre. Otvarajuci izložbu kustos muzeja Dario Sošic je rekao da rijecki umjetnik Branko Lenic svojim platnima asocira na istarske freske, koje su vjernicima, mahom nepismenima, plasticno predocavale Bibliju. Kao što su generacije ljudi ostavljale svije tragove u pecinama, a potom produhovljene u crkvama, tako Lenic svojim umjetnickim postupkom otiskivanja otisaka replicira taj cin u slicnim prostorima, kao što je ovaj put desaklarizirana crkva S, Toma.

Lenicu je kolektivno sjecanje o "spremištima otisaka" naših predaka i o freskama -"slikopisima" bila inspiracija da ih interpretira na suvremeni nacin, pomocu novih tehnologija i novih medija, da ih vizualno redizajnira prema današnjim zakonima percepcije, naglasila je Gabout. Pritom je za cijeli projekt kao polazište i kao paradigmu uzeo srednjovjekovnu crkvicu sv. Marije na Škrilinah u Bermu, s freskama majstora Vincenta iz Kastva, gdje je i sad duhovni naboj toliko snažan da je gotovo opipljiv, a sva naša osjetila otvorena su za sve vrste podražaja – od vizualnih, preko taktilnih, do auditivnih.

Najupecatljivija je instalacija od 17 kolažiranih, doslikanih i kompjutorski doradenih grafika – dugackih traka, na kojima je autor u suvremenoj obadi interpretirao motive fresaka iz Berma. Dodao im je projekciju video zapisa umjetnickog performancea, akcije uzimanja otisaka s kamenih ploca u istarskim crkvicama i ljudskih stopala sviju koji hodocaste u te prostore. Umjetnicki cin nadopunjen je elektronskom glazbom Deana Cerneke nastalom miksanjem istarskoga puckog melosa i crkvenih napjeva.

Na kraju otvaranja izložbe plodni autor, kojem je rovinjska 20. samostalna izložba u zemlji i inozemstvu, prireden je i performance u samom izložbenom prostoru, tijekom kojega su posjetitelji – suvremeni hodocasnici, ostavljali vidljive otiske nogu i ruku platnu koji se kasnije izlaže. Time je autor, pojasnila je Gabout u konacnici, u novome kontekstu napravio modifikaciju, prošlost približio sadašnjosti, zgusnuo vrijeme, preklopio realnost i snovitost, a uvedenom transgresijom iznjedrio pomak u znacenju.


Podijeli: Facebook Twiter