BAT u kanfanarsku tvornicu investirao 20 milijuna eura

Tvornica u Kanfanaru planira nova ulaganja (Arhiva)
Tvornica u Kanfanaru planira nova ulaganja (Arhiva)

- Rast i investicije obilježile su prvu godinu poslovanja BAT-a (British American Tobacco) nakon preuzimanja od TDR-a, istaknuo je na konferenciji za novinare predsjednik Uprave BAT Adria Ram Addanki, koji je u društvu najbližih suradnika govorio o jednogodišnjem poslovnom iskustvu u Hrvatskoj te planovima za budućnost. Kako su novinari imali prilike čuti, u proteklih godinu dana British American Tobacco uspješno je integrirao hrvatski TDR u svoj globalni sustav, te postigao da tržišni udio BAT-a u Hrvatskoj kontinuirano raste te je dosegnuo 52,6 posto. Brendovi koji su tom porastu najviše doprinijeli su Rothmans, Lucy Strike i Dunhill.

Porast crnog tržišta

- Od dolaska u Hrvatsku i investicije od 500 milijuna eura za kupnju TDR-a nastavljamo s ulaganjima. Konkretno, ove smo godine u Tvornicu Kanfanar investirali 20 milijuna eura, a u slijedeće tri  planiramo ulaganje od dodatnih trideset milijuna eura, kazao je Addanki  koji je zadovoljstvo ostvarenim rezultatima ilustrirao i činjenicom da se kanfanarski proizvodi izvoze na nova strana tržišta - Njemačku, Mađarsku, Grčku i Bugarsku. Osim toga, Addanki je izrazio i veliko zadovoljstvo oko kvalitete i talentiranosti zaposlenika. Uz tvornicu u Kanfanaru, u kojoj se proizvodi  oko 7,5 milijardi komada cigareta, od čega se 60 posto izvozi, i njenih 2,5 tisuće zaposlenika, pohvalio je i djelatnike iz čitave regije.

Predsjednik Uprave osvrnuo se i na rast crnog tržišta koje u Hrvatskoj čini 25, a u susjednoj  Bosni i Hercegovini čak 35 posto ilegalne trgovine.

- Borba za smanjenje ilegalnog tržišta iznimno je bitna kako za  potrošače i proizvođače, tako i da državu. Naime, zbog toga državni proračuni u Hrvatskoj i BiH godišnje ostaju bez više od dvije milijarde kuna prihoda jer se, prema procjenama, na ta dva tržišta ilegalno trguje s više od 4,5 milijardi komada cigareta i duhanskih proizvoda, izjavio je Addanki i pri tom pozvao državnu upravu da zajedno s BAT-om  udruže snage i krenu u borbu protiv ilegalnog tržišta. Dodao je također da rastu crnog tržišta pogoduje i neplanirani rast trošarina na duhanske proizvode.

- U Hrvatskoj ne znamo kada, kako i za koliko će se mijenjati trošarine, a ono što mi želimo i tražimo su predvidive promjene, rekao je Addanki, zaključivši i da BAT podržava regulativu i pravne propise, ali i da druga strana mora biti razumna.

Ronhill postaje Dunhill

Više riječi o novom proizvodu, koji će kroz dva do tri tjedna biti u prodaji govorio je član Uprave BAT Adria klastera, John Brady. Najavio je da će domaći brand Ronhill postati svjetski poznati brand Dunhill.

Kako je pojasnio Grady, Ronhillu koji ima izvrstan okus i vrhunsku kvalitetu, nedostajala je snaga internacionalnog brenda, a spajanjem najboljeg lokalnog s najboljim internacionalnim brendom novi će Dunhill postati broj 1. na tržištu Europe.

- Ulaskom Ronhilla u obitelj Dunhill, osiguravamo novu budućnost za potrošače tog brenda. Podsjećam, nakon osam godina neprestanog pada, Ronhill je izgubio više od polovine svog početnog tržišnog udjela iz čega je jasno da potrošači traže promjene, rekao je Brady. Novinari su također čuli i da će novo pakovanje imati i novi način otvaranje kojim će se osigurati svježina i kvaliteta proizvoda.

- Tvornica u Kanfanaru među prvima u svijetu instalirala je naprednu TASTEloc tehnologiju koja sve više dobiva na značaju i važnosti unutar cijele BAT grupacije, zaključio Brady. (Nina ORLOVIĆ RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter