"Grad Umag ima namjeru nabaviti novo službeno vozilo za potrebe gradonačelnika, za koje je planirana procijenjena vrijednost od 200 tisuća kuna, a intencija je nabaviti vozilo na diesel gorivo, manjeg obujma i manje snage nego je trenutno vozilo koje se koristi, upravo iz razloga uštede."
Informacija je to koju smo u utorak, 3. rujna dobili od Diega Bankovića, pročelnika Ureda umaškog gradonačelnika, koja ne bi uopće bila neobična da krajem prošlog tjedna mediji nisu objavili sasvim drugačiju informaciju - da se za potrebe gradonačelnika Vilija Bassanesea namjerava kupiti vozilo u vrijednosti od 350 tisuća kuna s uključenim PDV-om.
No, krenimo redom. Grad Umag je najprije raspisao natječaj po čijem se troškovniku i dokumentaciji, koje posjedujemo, za gradonačelnika traži prilično moćan benzinac s najmanje 245 konjskih snaga (180 kW) i minimalnim obujmom motora od 1.990 kubičnih centimetara, 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, pogonom na sva četiri kotača i crnom metalik bojom. Vrijednost: 280.000 kuna plus PDV!
Informacija je procurila u javnost pa smo i mi u ponedjeljak zatražili od gradske uprave objašnjenje i sam troškovnik.
Odgovor smo dobili već u utorak, ali, kao što se na početku teksta može vidjeti, u Gradu objašnjavaju da su natječaj raspisali za štedljivog dizelaša vrijednog 200 tisuća kuna. Doduše, i na taj iznos treba dodati PDV pa dolazimo do ukupno 250 tisuća kuna.
Zbunjeni naglim obratom pregledali smo elektronički oglasnik javne nabave na web-stranicama Narodnih novina i shvatili o čemu se radi: Grad Umag je u utorak, 3. rujna, objavio ispravak dokumentacije za nadmetanje čime je izmijenio uvjete i troškovnik natječaja koji je prvotno objavljen 26. kolovoza - umjesto benzinca od najmanje 180 kW sada se doista traži štedljiviji dizelaš od najmanje 120 kW. Svi ostali uvjeti manje-više su isti. (T. KOCIJANČIĆ)
S dizelašem do 24.000 kuna godišnje uštede, i to samo na gorivu!
Odabirom jeftinijeg dizelskog modela drastično se smanjuju troškovi održavanja vozila, ali i troškovi potrošnje goriva. Uzmemo li za primjer da bi godišnje svojim službenim automobilom mogao prelaziti i 30 tisuća kilometara te da moderni dizelski automobil prosječno troši sedam litara nafte, godišnje će za gorivo izdvajati 21.189 kuna, odnosno potrošit će 2.100 litara goriva.
U prvotnoj varijanti, odabirom snažnog turbo benzinca s automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače, elementima koji dodatno povisuju potrošnju, limuzina bi mogla trošiti i 14 litara goriva u prosjeku, što bi nakon 30 tisuća kilometara iznosilo čak 45.276 kuna, dakle više nego dvostruko.
Odabir automatskog mjenjača u službenim automobilima potpuno je opravdan izbor jer pridonosi udobnosti i vozaču uvelike olakšava manevriranje u svim režimima vožnje, no krajnje je neobično što je umaški gradonačelnik prvotno poželio limuzinu s pogonom na sva četiri kotača u gradu kojeg hladne zime zaobilaze i na čijim kolnicima nema niti snijega niti leda. Nije li sasvim dovoljno pravovremeno montirati zimske gume? (K. TADIJIĆ)
VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU