Bassanese ipak želi 100.000 kn jeftiniji auto

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Grad Umag ima namjeru nabaviti novo službeno vozilo za potrebe gradonačelnika, za koje je planirana procijenjena vrijednost od 200 tisuća kuna, a intencija je nabaviti vozilo na diesel gorivo, manjeg obujma i manje snage nego je trenutno vozilo koje se koristi, upravo iz razloga uštede."

Informacija je to koju smo u utorak, 3. rujna dobili od Diega Bankovića, pročelnika Ureda umaškog gradonačelnika, koja ne bi uopće bila neobična da krajem prošlog tjedna mediji nisu objavili sasvim drugačiju informaciju - da se za potrebe gradonačelnika Vilija Bassanesea namjerava kupiti vozilo u vrijednosti od 350 tisuća kuna s uključenim PDV-om. 

No, krenimo redom. Grad Umag je najprije raspisao natječaj po čijem se troškovniku i dokumentaciji, koje posjedujemo, za gradonačelnika traži prilično moćan benzinac s najmanje 245 konjskih snaga (180 kW) i minimalnim obujmom motora od 1.990 kubičnih centimetara, 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, pogonom na sva četiri kotača i crnom metalik bojom. Vrijednost: 280.000 kuna plus PDV!

Informacija je procurila u javnost pa smo i mi u ponedjeljak zatražili od gradske uprave objašnjenje i sam troškovnik.

Odgovor smo dobili već u utorak, ali, kao što se na početku teksta može vidjeti, u Gradu objašnjavaju da su natječaj raspisali za štedljivog dizelaša vrijednog 200 tisuća kuna. Doduše, i na taj iznos treba dodati PDV pa dolazimo do ukupno 250 tisuća kuna.

Zbunjeni naglim obratom pregledali smo elektronički oglasnik javne nabave na web-stranicama Narodnih novina i shvatili o čemu se radi: Grad Umag je u utorak, 3. rujna, objavio ispravak dokumentacije za nadmetanje čime je izmijenio uvjete i troškovnik natječaja koji je prvotno objavljen 26. kolovoza - umjesto benzinca od najmanje 180 kW sada se doista traži štedljiviji dizelaš od najmanje 120 kW. Svi ostali uvjeti manje-više su isti. (T. KOCIJANČIĆ)
 

S dizelašem do 24.000 kuna godišnje uštede, i to samo na gorivu!

Odabirom jeftinijeg dizelskog modela drastično se smanjuju troškovi održavanja vozila, ali i troškovi potrošnje goriva. Uzmemo li za primjer da bi godišnje svojim službenim automobilom mogao prelaziti i 30 tisuća kilometara te da moderni dizelski automobil prosječno troši sedam litara nafte, godišnje će za gorivo izdvajati 21.189 kuna, odnosno potrošit će 2.100 litara goriva.

U prvotnoj varijanti, odabirom snažnog turbo benzinca s automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače, elementima koji dodatno povisuju potrošnju, limuzina bi mogla trošiti i 14 litara goriva u prosjeku, što bi nakon 30 tisuća kilometara iznosilo čak 45.276 kuna, dakle više nego dvostruko.

Odabir automatskog mjenjača u službenim automobilima potpuno je opravdan izbor jer pridonosi udobnosti i vozaču uvelike olakšava manevriranje u svim režimima vožnje, no krajnje je neobično što je umaški gradonačelnik prvotno poželio limuzinu s pogonom na sva četiri kotača u gradu kojeg hladne zime zaobilaze i na čijim kolnicima nema niti snijega niti leda. Nije li sasvim dovoljno pravovremeno montirati zimske gume? (K. TADIJIĆ)

 

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter