Vlado Biljarski, glasnogovornik u kampanji "Potrošači, upoznajte svoja prava!" pozdravio je nova pravila vezana uz informiranje potrošača prije ugovaranja pojedine bankovne usluge, istaknuvši da će odluka Hrvatske narodne banke omogućiti jednostavnije prepoznavanje prilika i rizika prilikom ugovaranja kredita. Nova "Odluka o sadržaju i obliku u kojem se potrošaču daju informacije prije ugovaranja pojedine bankovne usluge" Hrvatske narodne banke (HNB), koja je na snagu stupila 1. lipnja, obvezuje banke da mijenjaju načine na koje informiraju potrošače prije ugovaranja pojedine bankovne usluge.
Banke su sada, naime, dužne informirati potrošače o svim detaljima u postupku ugovaranja kredita, neovisno o tome jesu li ih oni zatražili ili ne. Ova odluka će motivirati potrošače da se, prije njegovog ugovaranja, informiraju da li im kredit uistinu odgovara. Banke su, kako doznajemo, od sada obvezne potrošačima pružiti simulaciju kako će povećanje redovne kamatne stope za dva postotna boda utjecati na povećanje mjesečnog anuiteta ili rate kod kredita, zatim na konkretnom primjeru prikazati utjecaj moguće jednokratne deprecijacije domaće valute na visinu mjesečnog anuiteta ili rate kredita i to u iznosu od deset posto, ako je glavnica vezana uz tečaj eura, odnosno 35 posto ako je vezana uz tečaj bilo koje druge valute. Banke će morati klijentima izračunati i zajednički utjecaj dvije navedene stavke na visinu mjesečnog anuiteta ili rate kod kredita.
Potrošači koji žele pronaći dodatne informacije i savjete na ovu temu mogu se obratiti savjetničkim potrošačkim centrima ili kontaktirati potrošački info telefon 072/414 414. Brošura na temu "Potrošački kredit" dostupna je na službenoj web stranici kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!" www.prava-potrosaca.hr, a dodatne informacije mogu se pronaći i na službenoj Facebook stranici kampanje. (B. PETROVIĆ)