Nevladine udruge GONG i Transparency International Hrvatska objavile su rezultate istraživanja propagandnih troškova predsjednickih kandidata. Ono je zbrojilo troškove oba kandidata na televizijskim mrežama te u tiskanim medijima, dok njime nisu obuhvacene nacionalne i lokalne radijske postaje, plakati, oglasi na internetu, putni troškovi i novac utrošen na najam prostora, aktivnosti volontera, kao i organizacija predizbornih skupova.
"Smatramo da troškovi oglašavanja u tiskanim i elektronskim medijima iznose oko pedeset posto troškova cijele kampanje", kažu u GONG-u.
Milan Bandic potrošio je za oglase u tiskanim medijima te na nacionalnim televizijskim mrežama devet milijuna i 580 tisuca kuna. Bandiceve televizijske reklame trajale su ukupno tri sata i 17 minuta. SDP-ov kandidat dr. Ivo Josipovic na oglašavanje je potrošio tri milijuna i 930 tisuca kuna, što vremenski predstavlja dva sata i 37 minuta. Istraživanje GONG-a i TIH-a obuhvatilo je razdoblje od pocetka kampanje do 3. sijecnja.
U GONG-u predvidaju da su ukupni troškovi Bandiceve predsjednicke kampanje 19 milijuna i 200 tisuca kuna, dok je na Josipovicevu kandidaturu potrošeno oko osam milijuna kuna. Ti se troškovi znatno razlikuju od izvješca o prikupljenom novcu za kampanju, koje su kandidati predali Državnom izbornom povjerenstvu 31. prosinca, iako za korekciju tih brojki ima vremena do 24. sijecnja, kada istjece rok za završno financijsko izvješce o troškovima kampanje.
Naime, Josipovicev izborni stožer prijavio je DIP-u troškove od 4 milijuna i 700 tisuca kuna, dok privremeno izvješce Milana Bandica navodi potrošenih šest milijuna i 986 tisuca kuna.
Josipovic je, po tim brojkama, potrošio na sve ostale troškove samo osamsto tisuca kuna, dok je Bandic na oglase u medijima potrošio tri i pol milijuna kuna koje nije imao. Ako su tocne pretpostavke GONG-a i TIH-a o cijeni cijele kampanje, tada je Josipovic u minusu tri milijuna i 300 tisuca kuna, dok je Bandicev minus veci od 13 milijuna kuna.
Zorislav Antun Petrovic, predsjednik TIH-a, kao najveci Bandicev prekršaj u kampanji naveo je dijeljenje novca biracima, dok je Josipovicu spocitnuo nejasne stranacke donacije. "Mi samo želimo poštene izbore, koji jamce poštenu vlast. To je temelj borbe protiv politicke korupcije", naglašava Petrovic i spominje i nedavno priopcenje Ministarstva uprave u kojem se tvrdi da se posljednji izborni zakon ne odnosi na trenutne predsjednicke izbore, tvrdi predsjednik TIH-a.