AZI: Nikako izabrati glavne istražitelje

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Hrvatska još uvijek nema glavne istražitelje zrakoplovnih, željezničkih i pomorskih nesreća. Barem ne one službeno izabrane. Jer kako proizlazi iz dokumentacije objavljene na web stranici ove agencije (www.azi.hr) natječaji se uporno poništavaju pa ponavljaju, a već za koji mjesec, točnije 30. studenog, Agencija će morati podnijeti izvješće Vladi o svom poslovanju, te financijskim planovima za iduću godinu. Da stvar bude gora (iako neki tvrde bolja) nedavno je čelno mjesto Agencije, iz još javno neobjašnjenih osobnih razloga napustio Bojan Šenjug, koji je ravnateljsku dužnost obavljao tek pet mjeseci.

U tijeku je pak natječaj za glavnog istražitelja zrakoplovnih nesreća. Te istrage nekoliko mjeseci, kao obnašatelj dužnosti, vodi Danko Petrin, inženjer strojarstva, s iskustvom u paraglajdingu. Sasvim je izvjesno da Petrin sada konkurira u javnom natječaju za ovo radno mjesto. Doduše, to je drugi pokušaj raspisivanja javnog natječaja za glavnog inspektora zrakoplovnih nesreća koji, prema zakonu, ima mandat od pet godina.

Naime, isti je natječaj bio raspisan još 19. srpnja, no samo par dana kasnije, 23. srpnja, tada još aktualni ravnatelj Šenjug donio je odluku o njegovom poništavanju. Učinjeno je to jer tekst natječaja, greškom "Narodnih novina" nije objavljen u njihovom izdanju od 21. srpnja. Temeljem kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike javni natječaj mora se objaviti na službenoj web stranici institucije koja ga raspisuje, u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje, te u "Narodnim novinama". Budući glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća vodit će Odjel za istrage nesreća u zračnom prometu, a uz same istrage bit će zadužen i za donošenje tzv. sigurnosnih preporuka. Među propisanim uvjetima uz adekvatnu stručnu spremu je i petogodišnje iskustvo rada u struci.

Nedavno je okončano i zaprimanje prijava za mjesto glavnog istražitelja željezničkih nesreća, te oni koji su ušli u uži krug uskoro mogu očekivati pozive za daljnju selekciju. Kako je Agencija objavila, prihvaćene su kandidature: Davora Belasa, Darka Bukala, Velimira Kolara i Vilija Milkovića. Belas je u AZI došao iz MUP-a gdje je već radio na istragama željezničkih nesreća, među ostalima i onoj što se dogodila u Rudinama. Bukal dolazi iz Odjela inspekcije sigurnosti željezničkog prometa za područje željezničke infrastrukture Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. Velimir Kolar bio je profesor na Fakultetu prometnih znanosti, a njegovo se ime nalazi i među osuđenima u korupcijskoj aferi "Index", dok Milković dolazi s iskustvom iz HŽ-a, te predavanjima na Zagrebačkom učilištu.

Natječaj za istražitelja pomorskih nesreća već je dvaput neslavno propao. Nakon prvog, raspisanog sredinom travnja, u svibnju je formirana lista kandidata koji su prošli prvi dio selekcije. Nastavili su se, kako proizlazi iz dokumenata AZI-ja, natjecati Juraj Bukša, doktor pomorskih znanosti, koji vodi riječki HNS, Ljubomir Markulin, bivši voditelj projekata u brodogradilištu "Viktor Lenac" koji sada ima vlastitu tvrtku za usluge u brodogradnji i turizmu, te poduzetnik Boris Belamarić. No, u nastavku selekcije niti jedan od kandidata nije ostvario dovoljan broj bodova, pa je natječaj poništen. Novi je raspisan 30. lipnja, a poziv na nastavak testiranja  dobio je samo Boris Belamarić. Upravo je njega tadašnji ravnatelj Šenjug predložio Upravnom vijeću za glavnog istražitelja pomorskih nesreća.

Nakon razgovora s kandidatom na sjednici održanoj 7. kolovoza upravno vijeće odbilo je dati suglasnost na prijedlog ravnatelja, stoji u obrazloženju odluke kojom je natječaj poništen, a potpisala ga je Šenjugova zamjenica i aktualna obnašateljica dužnosti ravnateljice AZI-ja Anita Koprivnjak. Taj isti dan Šenjug je dao ostavku.

Kada će konačno AZI dobiti sve glavne istražitelje, te tko će biti novi ravnatelj krajnje je neizvjesno. U međuvremenu se, pogotovo u zračnom prometu, dogodilo nekoliko incidenata - nestanak struje u Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe i jednosatni prekid nadzora prometa na nebu nad Hrvatskom, te pad MIG-a 21 - o kojima bi se stručnjaci iz AZI-ja zasigurno morali očitovati. (Ana RAIĆ-KNEŽEVIĆ/NL)

Problemi s izborom zaposlenika AZI-ja

Da se doista nešto čudno događa s izborom zaposlenika AZI-ja potvrđuje i podatak da je kandidatkinja, koja je odabrana na javnom natječaju za radno mjesto šefice računovodstva, odbila potpisati ugovor o radu što joj je ponuđen. Zato je i taj natječaj poništen.

 


Podijeli: Facebook Twiter