Nakon prvih pet jazz koncerata, po mnogima najboljih ovogodišnje sezone, Rovinj i njegov Avantgarde Jazz Festival i ove su si godine priskrbili epitet hrvatske ljetne prijestolnice jazza.
Šesti koncert jazz senzacije The Bad Plus samo je potvrdio taj status. Organizatori su za njihov nastup ponovno odabrali prekrasan ambijent travnjaka ispred hotela Eden, pa spektakularnost nije mogao omesti ni jak maestral, koji je sredinom koncerta osvježio svirace i publiku.
Odabirom grupe The Bad Plus nastavljena je stilska raznolikost festivala. Americki trio, naime, ruši jazz konvencije pa se kriticari ne mogu složiti jesu li pod snažnim utjecajem rocka i popa ili su pak odlican glazbeni trio koji rado svira i jazz.
U The Bad Plusu sviraju basist Reid Anderson, pijanist Ethan Iverson i bubnjar David King. Od svog debitantskog albuma pod nazivom "The Bad Plus", koji je izašao 2001. godine, bend je konstantno na turneji, svira i stvara raznoliku i ekstaticnu hibridnu publiku u jazz klubovima, simfonijskim dvoranama i na rock koncertima. Rovinjski nastup je tako ušao u program ovogodišnje turneje diljem svijeta, koja je pocela u svibnju u Washingtonu, a završit ce u kolovozu u New Yorku.
Nakon prvog uslijedili su albumi "These are The Vistas" (2003.), "Suspicious Activity?" (2005.) i "Prog" (2007.). Katalog nespojivih utjecaja koje The Bad Plus donosi na pozornicu kroz originalne skladbe i cijeli niz obrada pobjedonosna je kombinacija, smatraju kriticari. Zadnjih deset godina srušili su sve konvencije jazza i stvorili beskompromisan opus. Malo je jazz skupina u novije vrijeme koje su požele toliko dobre kritike i malo ih je potaknulo tolike kontroverze.
Njihov posljednji album "Never stop" iz 2009. prvi je koji se sastoji iskljucivo od izvornih skladbi. Snimljen u Minnesoti u live izdanju pokazao je svu sviracku velicinu tri razlicite licnosti, koji su pojedinacno i autori 12 skladbi s albuma. Njime su poceli i završili rovinjski nastup. Ipak, najjaci pljesak i glasno odobravanje publike dobili su za svoje obrade hitova "Smells like teen spirit" Nirvane i "Iron man" Black Sabbatha.
Ocito je medu vjernom jazz publikom, koja je i ovaj put ispunila atraktivni travnjak, bilo i onih koje je privukao rock imidž benda. The Bad Plus su se tako ocito okrenuli svojoj originalnosti nauštrb popa, rocka, elektronskih i klasicnih idioma. Ne treba, naime, zaboraviti da ih je "avangardni populizam" smjestio na celo novog instrumentalnog glazbenog pokreta, što je rezultiralo rastucom publikom diljem svijeta.