Europska komisija traži od zemalja clanica Europske unije, ali i Hrvatske, da od 2015. godine osiguraju uvjete da može profunkcionirati sustav u automobilima koji automatski bira jedinstveni broj za hitne slucajeve u slucaju ozbiljne nesrece.
Taj tzv. eCall aktivira se cim senzori unutar vozila zabilježe da se dogodila ozbiljna nesreca, pa onda sustav sam bira broj 112, uspostavlja telefonsku vezu s pozivnim centrom i šalje detalje o nesreci, ukljucujuci i tocnu lokaciju vozila, kao i smjer vožnje, što je bitno na autocestama i u tunelima.
Komisija potice zemlje clanice da osiguraju da operateri mobilnih mreža na vrijeme nadograde svoju infrastrukturu i uspostave sustave koji ce identificirati automatske hitne pozive i preusmjeravati ih na pozivne centre hitnih službi. Od zemalja EU-a se ocekuje da jamce da ce mobilni operateri tretirati te pozive na broj 112, da ce biti prioritetni i da se nece naplacivati. Stoga treba osigurati da proizvodaci automobila od 2015. godine u nova vozila ugrade eCall sustav.
Ovaj sustav, prema podacima Komisije, trenutno ima tek 0,7 putnickih vozila u Uniji. Procjene pokazuju da je vrijeme dolaska hitnih timova na mjesto nesrece, u slucaju postojanja automatskog biranja 112, skraceno za cak 40 posto u urbanim i 50 posto u ruralnim podrucjima.
"Kad bude postavljen posvuda, eCall ce spasiti stotine života u Europi svake godine i smanjiti ozbiljnost ozljeda u desecima tisuca slucajeva", navodi Komisija.