Do ljeta će, prema riječima gradonačelnika Klaudija Vitasovića, početi naplata parkiranja na parkiralištima u Vodnjanu, a u roku od mjesec dana Grad će s gradskom tvrtkom Contrada definirati lokacije i uvjete te početi s nabavom opreme. U prosincu je Gradsko vijeće Vodnjana usvojilo Odluku o organizaciji, načinu naplate i kontrole parkiranja na javnim otvorenim parkiralištima na području Grada kojom je definirano da će naplatu obavljati i parkiralištima upravljati Contrada d.o.o.. Cijenu parkinga naknadno će odrediti gradonačelnik na prijedlog upravitelja parkirališta.
- Jedan smo od rijetkih, ako ne i jedini Grad u Istri, koji do sada nije imao naplatu parkiranja. Dosta smo uložili u parkirališta i to ćemo i dalje činiti. Novac od naplate sigurni su prihodi grada koji bi mu puno značili, a utrošili bi se na izgradnju novih i održavanje postojećih parkirališta, kaže Vitasović.
Automati za naplatu
Mada lokacije nisu definirane odlukom, gradonačelnik nabraja da će pod naplatom sigurno biti parkiralište iznad nogometnog igrališta, zatim veliko parkiralište u Istarskoj ulici preko puta tvornice obuće, parkiralište kod groblja, ali i žila kucavica grada Trgovačka ulica te ulica kod parka.
- U planu je da uvedemo otvoreni tip parkiranja, dakle naplata će se obavljati preko automata i telefonskim plaćanjem preko mobitela, kaže Vitasović.
Gradska odluka predviđa i kategorije vlasnika koji će ostvarivati pravo na povlaštenu kartu. Gradonačelnik kaže da će takva povlastica svakako pripasti stanarima, ali i osobama s prebivalištem izvan grada koje rade u tvrtkama sa sjedištem, ili predstavništvima u Vodnjanu. Što točno predstavlja povlaštena karta još nije, kao ni cijena naplate, definirano. U odluci se spominje tek da će po jednu povlaštenu kartu ostvariti stanar, osobe s invaliditetom i zaposlenici u Vodnjanu, a na dvije karte pravo će imati pravne i fizičke osobe koje koriste poslovni prostor na području Vodnjana.
Za strance "lisice"
Dok se u Labinu prikupljaju potpisi za peticiju protiv naplate, točnije protiv lokacija pod naplatom, Vodnjanci s kojima smo razgovarali čude se što Grad i prije nije uveo naplatu. No i oni, poput članova inicijative iz Labina, slažu se da stanari moraju imati alternativu plaćanju parkinga.
- I mi se kada idemo u Pulu, ili bilo gdje drugdje moramo naoružati kovanicama za parkiralište, kaže. No, bitno je, dodaje, da Vodnjanci imaju pravo na povlaštenu kartu, pa čak i na besplatno parkiranje. Tako razmišlja i stanar Ulice S. Rocco koji automobil parkira iznad igrališta, a "svoje" će mjesto rado prepustiti turistima.
- Nerealno je očekivati da će doći turisti razgledavati Vodnjan, ako moraju parkirati daleko od centra. Evo im parkiralište, samo neka ga i plate. No, bilo bi u redu da nam Grad uredi naša mjesta uz kuće, rezervirana i besplatna, zaključuje.
Gdje ima naplate parkiranja, ima i onih koji ga svakako žele izbjeći. Prema odluci, onima koji ne plate parkirnu kartu, a ne uklone automobil ni 24 sata nakon što im je izdana kazna, Contrada će premjestiti vozilo o trošku vlasnika, vjerojatno s nepopularnim "paukom" mada način kako će to obaviti odluka ne precizira.
U slučaju da je kazna izdana strancu, odnosno ispisana na vozilo s inozemnim registarskim oznakama, upravitelj parkiranja ima ovlasti blokirati vozilo, moguće s "lisicama", a nakon 24 sata odvesti ga ne predviđenu lokaciju.
U Barbarigi će naplaćivati i Contrada i B. Parking
U ovoj godini naplata parkiranja možda bude uvedena i u Barbarigi, kaže gradonačelnik Vitasović. Na našu sugestiju da tamo parkiranje već naplaćuje koncesionar B. Parking, o čemu smo proteklih dvije godine intenzivno pisali, s obzirom na revolt vlasnika apartmana, Vitasović odgovara da se ova nova gradska odluka ne odnosi na površine u vlasništvu tvrtke G.U. Barbarige, već na javne površine u vlasništvu Grada. Nakon što je B. Parking u ljeto 2013. započeo s naplatom, Grad Vodnjan se od toga ne samo ogradio, već i tome javno suprotstavio, ali od toga vlasnici apartmana i gosti nisu imali koristi pa su se u turističkom naselju u sezoni događali sukobi između naplatničara i vozača.
- Oni naplaćuju parkiranje koje nije u skladu s našim odlukama. To je svakako vrlo kompleksan problem koji treba rješavati. Problem je što u ugovoru o kupnji apartmana nije bilo definirano i parkirno mjesto, a današnji vlasnici tvrde da je u ponudi za kupnju bilo navedeno i parkiralište, rekao je Vitasović.
Nama su pak izjavljivali neki vlasnici da se i ugovor odnosio na parkirno mjesto. Od kada je uvedena naplata mnogi su se vlasnici apartmana prilagodili novonastaloj situaciji - odlučili su ići linijom manjeg otpora te plaćati parkiranje, ili su kupili parkirno mjesto, dok su se treći vodili uputama udruge Društvo za skladno bivanje Barbariga kako izbjeći naplatu i koristiti javne površine. Njih je kao površine bez naplate odredio Grad Vodnjan, ali će uvođenjem dodatne naplate vjerojatno i te slobodne zone biti znatno sužene. (Zvjezdan STRAHINJA)