Graditelji Istarskog ipsilona iz francuskog Bouyguesa i njihovi kooperanti ljetos su odradili planirane radove, pa nece biti poteškoca s najavljenim dovršenjem istarske cestovne arterije u profilu autoputa od Kanfanara do Umaga. Vozaci ce se stoga po vertikali od slovenske granice do Pule iduce turisticke sezone sigurno voziti autoputom pod naplatom.
U Bina-Istri isticu i da ce time otpasti sadašnji sustav naplate preko mosta Mirna, kao i onaj od Kanfanara do Pule, na koji ima najviše primjedbi vozaca, zbog po mnogima nelogicnog povrata vec uplacenog novca ako se s Ipsilona krece iz Pule i silazi na jednom od dva izlaza kraj Vodnjana.
- Po sadašnjem obimu izvršenih radova taj dio autoputa bit ce pušten u promet i prije turisticke sezone. Višegodišnjim pracenjem prometa na cijelom Ipsilonu utvrdili smo da je taj dio pravi turisticki, pa mu ljeti raste promet više od dvostruko. Na dijelu prema tunelu Ucka i Rijeci nisu takve oscilacije, a ljeti je promet nešto manji, kaže David Gabelica, direktor koncesionara Bina-Istre.
To su i glavni razlozi zbog kojih ce se do iduce turisticke sezone forsirati pravac Pula - Umag.
Drugi dio koji se gradi kao puni profil, od Kanfanara do Pazina, pustit ce se u promet nakon turisticke sezone. Na ovom je dijelu cesta puna visokih usjeka, posebno kod Kanfanara, uz prijelaz ispod željeznicke pruge.Buduci da tim dijelom Ipsilona prolazi teretni promet za opskrbu Istre, graditelji zasad ne namjeravaju zatvoriti pravac Kanfanar - Žminj, vec ce ga regulirati semaforima i naizmjenicnim propuštanjem vozila, s kracim stankama za miniranje u ranim jutarnjim satima, kada je promet najmanji.
Bina-Istra je za ljetnu sezonu, kada je bilo dosta slobodnih strojeva na gradilištu, najavljivala pocetak gradnje druge spojne ceste od cvora Pula do Pomera, koja ce uvelike smanjiti pritisak na tranzitni promet kroz raskršce u Šijani i pulsku zaobilaznicu. Otkup zemljišta medutim kasni, pa ce radovi na ovoj cesti poceti u rujnu. Stoga Gabelicu pitamo hoce li i ta cesta, kako je najavljeno, biti dovršena do iduce turisticke sezone.
- Prilikom gradnje forsirat cemo dio te ceste od cvora Pula do Medulinske ceste kako bismo do iduce sezone dovršili taj dio, preko kojeg se odvija najveci dio prometa do Medulinske rivijere, a potom i preostali dio do Pomera. Tim ce se dijelom za gužvi moci odvijati i dio lokalnog prometa prema istocnom dijelu Pule, koji se sada slijeva na zaobilaznicu preko raskršca u Šijani, najopterecenijeg u Istri i medu najfrekventnijima na Jadranu, veli Gabelica.
Nastavak gradnje punog profila Ipsilona od Pazina do Matulji ovisi o brzini donošenja planskih dokumenata. Ovaj je dio Ipsilona bio projektiran kao brza cesta, a ne kao autoput, pa od Rogovica do Ucke valja izgraditi brojne objekte za drugi profil, medu kojim su i dugacki vijadukti, što nije bio slucaj za dionice koje se sada pretvaraju u autoput.
Tunel Ucka zadovoljava sadašnju razinu prometa, ali bi Bina-Istra željela izgraditi drugu cijev i radi podizanja razine sigurnosti. Njegovim probijanjem dobit ce se, naime, pricuvni izlazi za nuždu, a potom ce se druga cijev uredivati prema financijskom zatvaranju ove velike investicije. Na dijelu od Pazina do Matulja tako ce prednost dobiti pretvaranje ove prometnice u autoput, a paralelno ce se graditi i zaustavni trak na drugim dijelovima Ipsilona koji je graden kao brza cesta.
Bina-Istra je od cestarine do kraja kolovoza prihodovala 77,3 milijuna kuna, od cega 9,4 milijuna otpada na novu dionicu autoputa Kanfanar - Pula. (Piše Aldo POKRAJAC)
OVO JE IZVOD IZ TEME GLASA ISTRE KOJU MOŽETE CITATI U DANAŠNJEM TISKANOM IZDANJU