Tehnicki pregled i drugog dijela Istarskog ipsilona koji je izgraden u profilu autoputa, od Vodnjana do Pule, završen je u cetvrtak. Izdavanje uporabne dozvole traje obicno tjedan dana, na nju su potom moguce i primjedbe, a nakon toga ona postaje pravomocna.
Buduci da ce potom Bina Istra na nekoliko dana promet preusmjeriti na novu cestu da bi se na postojecoj prilagodila horizontalna i vertikalna signalizacija, puštanje u promet autoceste pomjereno je za dva dana, za 20. lipnja.
"Ministarstvu mora uputili smo prijedlog za otvaranje punog profila Ipsilona izmedu Kanfanara i Pule za 20. lipnja. Za spoj Ipsilona s cvora Umag na slovensku granicu tehnicki pregled je zakazan za 14. lipnja pa radni datum otvaranja ove ceste ostaje 24. lipnja", otkrio nam je direktor Bina Istre David Gabelica.
Naplata uglavnom na cvoru Pula
Bina Istra je utvrdila konacne cijene i sustav placanja na dijelu Ipsilona koji ce se pustiti u pogon kao autocesta. Vozaci ce cestarinu ponajviše placati na jednom mjestu, na naplatnim kucicama postavljenim odmah nakon ulaska na Ipsilon s pulske strane.
Vožnja od Pule do Kanfanara ce se naplacivati 12 kuna i to na naplatnim kucicama u Puli, a istu cijenu - na istim naplatnim kucicama - placat ce vozaci koji iz pravca Kanfanara idu za Pulu.
Putnici koji na Ipsilon ulaze ili izlaze na cvorovima Vodnjan jug ili Vodnjan sjever (po procjeni Bina Istre rijec je tek o 5 posto ukupnog prometa) placat ce cestarinu na njihovim ulazima i izlazima. Dionica od Vodnjana jug do Kanfanara placat ce se 9 kuna, a od Vodnjana sjever do Kanfanara 6. Isto vrijedi i u obrnutim smjerovima.
Ako, pak, na Ipsilon ulazite preko cvora Vodnjan sjever i vozite za Pulu placat cete 6 kuna, dok ce vas cestarina za dionicu Vodnjan jug - Pula koštati 3. Iste cijene vrijede i krecete li iz Pule pa silazite na cvoru Vodnjan jug, odnosno sjever.
Zanimljivo je da cete, ako Ipsilonom vozite samo od Pule do Vodnjana (svejedno do kojeg cvora), morati najprije na cvoru Pula platiti 12 kuna, a potom ce vam se dio novca vracati! Ako, dakle, krecete iz Pule na cvoru Vodnjan jug vracat ce vam se 9, a na cvoru Vodnjan sjever 6 kuna.
30 posto popusta za placanje ENC cipom
Za one koji putuju cešce najpogodnije ce biti placanje preko elektronskog ENC cipa, s kojim ce moci ostvariti popust od 30 posto i brže proci jer se nece morati zaustavljati za naplatu. Prema rijecima direktora Upravljanja i održavanja Bina Istre Christiana Santalese, cipovi se po 123 kune (s PDV-om) mogu nabaviti na cvoru Pula, mostu Mirna i tunelu Ucka. Cipovi se mogu koristiti i na autocestama Rijeka - Zagreb i Zagreb - Lipovac te na Dalmatini i drugima koje su u sustavu HAC-a.
Za dionice koje prilikom placanja u gotovini koštaju 12 kuna s ENC cipom placat cete 8,4, dionice koje se u kešu naplacuju 9 kuna s cipom ce stajati 6, one koje stoje 6 s cipom ce se placati 4 kune, a dionice od tri kune prilikom placanja ENC cipom stajat ce 2.
ENC-om se može ostvariti i popust na mostu Mirna, gdje ce se za mostarinu placati 9,8 kuna umjesto 14 u gotovini. Tako ce, primjerice, putnici koji se voze od Umaga do Pule i za to gotovinom placaju 26 kuna (14 kuna mostarinu na Mirni te 12 kuna autoput od Kanfanara do Pule) s ENC cipom placati 18,2 kune.
Za relaciju od Matulja do Pule (i obrnuto) razlika je još i veca jer ce se s ENC-om placati 22,4, a kešom - 40 kuna. Oni koji svakodnevno putuju kroz Ucku na tunelu mogu ostvariti i veci popust pa ce za jedan prolaz platiti 7,5 kuna. To znaci da bi vozaca koji svakodnevno putuje od Matulja do Pule, ili obrnuto, vožnja Ipsilonom u konacnici koštala 15,9 kuna u jednom pravcu.