Prije desetak, pa i više godina mnogi su se Rovinjci, što pozitivno, a što negativno zabavljali idejom, odnosno promišljanjem Adrisa, kao vlasnika prostora, da se dio Trga na lokvi, odnosno Ulice Mattea Benussija Cije (u dijelu autobusnog kolodvora i poveće zgrade do) isele. Po toj je ideji autobusni kolodvor trebao biti premješten na područje parkirališta "Boksita", na kojoj bi se uz otvoreni parking izgradila i moderna garaža. No, vrijeme je učinilo svoje, a ideja ostala na papiru. No, u posljednje je vrijeme, sve češće kao nova i vrlo izgledna lokacija spominjana Končeta, odnosno prostor već uhodanog gradskog parkirališta. Upravo točka na i toj zamisli može se potvrditi i iščitati u predizbornom programu rovinjskog IDS-a.
Nositelj investicije Komunalni servis grada
- Tako je. Došlo je do promjene lokacije o kojoj će se više, odnosno više stručno, pa i konkretno govoriti nakon izmjene Generalnog urbanističkog plana grada Rovinja, koji je u pripremnoj fazi i kojim bi već u 2018. godini trebalo doći do manjih i ciljanih izmjena. Izmjenom GUP-a dakle, dolazimo i do nove lokacije potrebite za izgradnju moderne autobusne stanice, potvrdio nam je gradonačelnik Marko Paliaga.
Nova autobusna stanica nalazila bi se na prostoru sadašnjeg parkirališta na kojem bi nositelj investicije, Komunalni servis grada Rovinja, izgradio garažu s petnaest perona za potrebe autobusnog prijevoza i prometovanja, te osigurao oko 150 parkirališnih mjesta. Uz parkiralište i perone, novo mjesto na tom prostoru pronašle bi i neke servisne, odnosno uslužne djelatnosti.
Autobusna stvarala prometne čepove
- Prema procjenama riječ je o investiciji vrijednoj oko 30 milijuna kuna, u koju očekujemo i uključivanje Autotransa i ostalih zainteresiranih, kaže gradonačelnik Rovinja, koji vjeruje da bi gradnja nove autobusne, mogla započeti u 2019. godini.
Što se pak tiče postojeće lokacije, koja je danas u vlasništvu Adrisa, najpoštenije bi bilo reći - odslužila je svoje. Uz činjenicu da je i to u najmanju ruku izgledom i gabaritima neugledna, isto tako ne odgovora ni potrebama modernog nomada ni suvremenog prometa. U slučajevima kada dva ili tri autobusa ulaze na tzv. postaju, na tom se dijelu prometnice stopira komunikacija, što stvara prometne čepove.
Upravo, dislociranjem autobusne i pronalaženjem novog prostora za potrebe prijevoza građana i turista na drugu i uređenu lokaciju vlasniku postojeće lokacije ostaje da se osmisli kako i što dalje, odnosno da se napravi urbanistički plan uređenja koji će biti dijelom buduće zone Adrisa. (Nina ORLOVIĆ RADIĆ)