Auto se zapalio zbog oštecenog dovoda goriva?

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Robert Pavlic (26) iz Pavlici, mladic koji je u srijedu navecer smrtno stradao u prometnoj nesreci na državnoj cesti kod mjesta Hrboki, na dionici Barban - Marcana, život je izgubio u stravicnim i dosad nezapamcenim okolnostima.

Kako smo vec izvijestili, mladic koji je upravljao hondom accord u smjeru Barbana na ravnom i mracnom dijelu ceste pri punoj je brzini naletio na konja koji je iz šume uz cestu istrcao na prometnicu. Nakon silovitog udara u životinju, koja je pritom doslovno raskomadana, automobil koji se nastavio nekontrolirano kretati po svemu je sudeci silovito udario i u stablo uz cestu, nakon cega se honda gotovo trenutno zapalila.

Ozlijedenom mladicu koji je ostao zarobljen u smrskanom i plamtecem vozilu nije bilo spasa. Tragovi kocenja koji su još vidljivi na cesti sugeriraju pretpostavku da je mladic, vjerojatno u zadnji cas, spazio životinju koja je prosjecno teška 600, 700 kilograma te da je pokušao izbjeci udar.



Odgovor na pitanje što je moglo kumovati zapaljenju vozila potražili smo kod strucnjaka prof. dr. sc. Željka Marušica, sudskog vještaka za promet i izvanrednog profesora na zagrebackom Fakultetu prometnih znanosti.

- Bez obzira na visoku tehnologiju vozila, požar na automobilu koji nastane uslijed sudara ne može se potpuno sprijeciti, pogotovo kod benzinskog motora. Naime, benzinski motori imaju elektricno ubrizgavanje te elektricna pumpa nabija gorivo u sustav za ubrizgavanje na tlak od tri do pet bara.

Najveci rizik zapaljenja je ako se u slucaju sudara oštete cijevi za dovod goriva, odnosno sklop za ubrizgavanje, a nastavi raditi pumpa goriva, smatra prof. dr. Marušic.



- Tada gorivo pocne prskati po užarenim ispušnim cijevima te lako nastane požar. Zbog toga su automobili opremljeni inercijskim prekidacem koji u slucaju sudara prekida napajanje strujom elektricne pumpe. Požar cesto nastaje ako zakaže inercijski prekidac.

Ali cak i ako je on ispravan i ugasi elektricnu pumpu koja se nalazi na dnu spremnika goriva, u slucaju velikog sudara može nastati požar jer je u sustavu iza pumpe nekoliko decilitara goriva pod visokim tlakom i, bez obzira što se pumpa zaustavi, to gorivo se rasprsne, može doci u kontakt s užarenim dijelovima motora i auto se zapali, pojasnio je vještak.

- Noviji auti imaju kriticne dijelove sustava goriva dodatno zašticene pa je rizik minimalan. Rizik je manji kod novih modela, nego kod starijih koji se ne održavaju redovito, napomenuo je.


Odgovornost vlasnika konja ili druge osobe još se utvrduje

Od Suzane Sokac iz Policijske uprave istarske i zamjenika opcinskog državnog odvjetnika u Puli Željka Percinlica doznajemo da se još uvijek utvrduju okolnosti istrcavanja životinje na cestu, odnosno eventualna odgovornost vlasnika konja ili neke druge osobe. Naime, poznato da je vlasnik konja koji je istrcao na cestu pred automobil Željko Radola, poznati i višestruko nagradivani jahac iz konjickog kluba Capall iz Hrboki.

Takoder, u vrijeme nesrece obližnjom je šumom i cestom nekontrolirano jurcalo još nekoliko njegovih konja. Medutim, kako nam je prekjucer ispricao njegov otac, konji su bili na pašnjaku ogradenom takozvanim elektricnim pastirom, no prema njegovim rijecima netko je onesposobio sustav i namjerno pustio konje, jer je jedan stup sa žicama bio išcupan iz tla te odbacen. S pašnjaka su kriticne veceri pod zasad neutvrdenim okolnostima odlutala tri ili cetiri konja.


Konji ometali promet i prije mjesec dana

Jucer nas je nazvala citateljica s podrucja Pule (podaci poznati redakciji, op.a.), koja nam je ispricala da je i ona na istom mjestu 12. listopada, kada je putovala za Lovran, imala bliski susret s cak desetak konja koji su oko 9 sati istrcali na cestu.

- Najprije su istrcala tri konja, nakon cega sam stala i upalila sva cetiri žmigavca. Potom je na cestu istrcalo još šest, sedam konja. Nazvala sam policiju i obavijestila ih o tome, a isto sam preventivno ucinila i nekoliko sati kasnije, prije povratka iz Lovrana. Doduše, u povratku ih više nisam vidjela.

Ne znam radi li se o konjima istog vlasnika, no iz vlastitog iskustva, buduci da i mi imamo konje, znam koliko je tuda potrebno da se konji (o)drže pod nadzorom i da se sprijece ovakve stvari, ispricala nam je Puljanka potaknuta i potresena tragedijom.


Podijeli: Facebook Twiter