Audioart u Pulu donosi i kultna umjetnička imena

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Uz raritetna umjetnička gostovanja i bogat, intrigantan program u kojem mjesta ima i za 3D filmove o zvuku, netipičan teatar u kojem predstavu o zvuku, osim glumaca, igraju novinari i glazbenici, posebne mikrofone koji hvataju zvuk unutrašnjosti instrumenta, "sviranje" mobitelima ili posve novi zvuk četvrttonske trube, u Puli će se idućeg tjedna, od četvrtka 27. do subote 29. kolovoza, održati šesto izdanje Audioarta - festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe.

Javljaju se glazbenici

Iako još uvijek nedovoljno zastupljen i olako svrstavan u underground, ovaj festival koji povezuje autore eksperimentalne i improvizirane glazbe, audiovizualnih instalacija i performansa, sound arta i field recordinga toliko se uspio profilirati u proteklih pet godina da njegov pokretač i umjetnički voditelj Alen Sinkauz ne mora više tragati za glazbenicima koji bi mogli biti interesantni Audioartu, već mu se oni sami javljaju. Pritom se i neupućeni dio publike zna ugodno iznenaditi za ovih pretežito audiovizualnih nastupa, u kojima svatko može pronaći nešto novo i zanimljivo. Vizualni identitet festivala, kao i svake godine, potpisuje Bojan Gagić.

Šesto festivalsko izdanje održat će se pretežito u Muzeju suvremene umjetnosti Istre (u staroj Tiskari), uz uvodne dvije 3D filmske projekcije prve večeri u kinu Valli.

Priča o zvuku

Organizator Audioarta, muzikolog i glazbenik Alen Sinkauz, poznat je po svom radu unutar benda East Rodeo, a zajedno s bratom Nenadom intenzivno sklada glazbu za kazališne predstave i za Treći program Hrvatskog radija (braća su kreirala i glazbu za Matanićev nagrađivani film "Zvizdan"), a posljednjih nekoliko godina sviraju i u audiovizualnom projektu "Day of the year", koji bilježi uspješna gostovanja u SAD-u i Japanu.

Audioart počinje u četvrtak, 27. kolovoza u 21 sat u kinu Valli, gdje će se prikazati  dva 3D eksperimentalna filma Vladislava Kneževića "Archeo 29" i "A.D.A.M.".

- Ovaj autor spada među najznačajnije video umjetnike u Hrvatskoj i regiji. Osim produkcijski iznimno kvalitetnih slika, okosnicu njegovih filmova, pa tako i ova dva desetominutna filma, čini zvuk s vrlo sugestivnom dimenzijom, kaže Sinkauz.

Nakon ovih projekcija, festival se seli u MSUI, gdje u 22 sata počinje radiofonijski teatar "Horspiel - igra za slušanje (i gledanje)" u režiji Pavlice Bajsić Brazzoduro.

- Nije to klasičan već nezavisan, izvaninstitucionalan teatar u kojem igra puno glumaca, poznatih glazbenika, novinara, no primarno se pripovijeda priča o zvuku. Intimna je to predstava koja je od zagrebačke premijere prije dvije godine do danas ostvarila uspjeh i kod kritike i kod publike. Na neki način, ova je predstava poput radio drame pred gledateljima, objašnjava Alen Sinkauz.

Tema imigranata

Treći, predzadnji događaj prve festivalske večeri, s početkom u 23.30 sati, je performans i audiovizualna instalacija kazališnog redatelja, perforemera i glazbenika Damira Bartola Indoša, kultne figure hrvatske kazališne alternative, poznat još iz neoavangardne studentske kazališne skupine Kugla glumište. Njegova instalacija moći će se u MSUI-u pogledati od prve do zadnje festivalske večeri, kao i svjetlosna zvučna instalacija Ljubice Letinić i Lane Deban pod nazivom "1956.", koja se bavi vrlo aktualnom i bolnom temom imigranata.

U ponoć prvu večer zaključuje zvučni performans Miodraga Gladovića "Pun džep malih zvukova", kojim će ovaj zagrebački autor, producent i inženjer elektroakustike pokazati igru i manipuliranje zvukom s dva mobitela.

U petak 28. kolovoza u 21.30 sati u MSUI-u nastupa Piero Bittolo Bon aka Spelunker, jedan od najprogresivnijih saksofonista i skladatelja na talijanskoj jazz sceni.

- Ovaj autor je na alt saksofonu, uz pomoć elektronike i posebno dizajniranih mikrofona koji love zvuk iz unutrašnjosti instrumenta, uspio izgraditi osebujnu zvučnu sliku, nastavlja prvi čovjek Audioarta.

Nakon njega u 22.30 sati nastupaju Josip Maršić i Zoran Medved, koji čine riječki autorski duo JMZM. Izvest će performans pod nazivom "Automat", a riječ je o svojevrsnom hibridu koncerta i zvučne instalacije. Slijedi u 23.30 Regolith, ambijentalan drone/noise duo iz Austrije (Richard Herbst i Christian Zollner), koji se služi analognim sintisajzerima i modular synthevima marke Koma Electronics iz Berlina.

Posljednje festivalske večeri, u subotu 29. kolovoza, također u MSUI-u, prvo će u 21.30 sati nastupiti ikona avangardne glazbe, austrijski skladatelj i trubač Franz Hautzinger, uz pratnju klarinetistice i vokalistice Isabell Duthoit. Hautzingerov album "Gomberg" iz 2000. godine smatra se kultnim dijelom u suvremenoj avangardnoj glazbi, a ovaj je glazbenik uspio kreirati posve novi zvuk na svojoj četvrttonskoj trubi. U 22.30 sati festival zatvara Papandopulo Kvartet, najuspješniji i Porinom višestruko nagrađivan hrvatski sastav, koji izvodi repertoar suvremene glazbe, posebno mlađih europskih autora. (Zoran ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter