Audi RS 6 avant - najbrži karavan

Iznimne performanse – audi RS6 avant
Iznimne performanse – audi RS6 avant

Audi je predstavio najbrži karavan na tržištu. Dakako, riječ je o novoj inačici RS6 Avant koja sada istiskuje čak 560 konjskih snaga i ubrzava do stotke za impresivnih 3,9 sekundi, što je čak četiri desetinke brže od aktualnog BMW-a M5 i svega dvije desetinke sporije od lamborghini gallarda! Njegov sportski izgled i karakter djelo je tvrtke "Quattro GmbH", sestrinske tvrtke u vlasništvu grupacije Audi AG.

TFSI motor zapremine četiri litre, koji je premijerno predstavljen prošle godine, savršen je primjer Audijeve "downsizing" strategije u kategoriji modela visokih performansi. Biturbo V8 motor raspolaže brutalnim zakretnim momentom od 700 Nm dostupnim već od 1.750 o/min. Što se krajnje brzine tiče, u "dynamic plus" paketu ograničenje je postavljeno tek nakon 305 km/h. Sukladno ECE ciklusu, RS 6 Avant ima prosječnu potrošnju od samo 9,8 litara goriva na stotinu kilometara.

Jedna od pionirskih tehnologija koje doprinose učinkovitosti u novom modelu Audi RS 6 Avant jest sustav isključivanja cilindara. Pri niskim i srednjim opterećenjima te pri malim i srednjim brzinama, sustav zatvara usisne i ispušne ventile cilindara. Prebacivanje s osam na četiri cilindara traje svega nekoliko stotinki sekunde, a vozač tu radnju može primijetiti tek na indikatoru smještenom unutar putnog računala. Tehnologija isključivanja cilindara smanjuje ECE potrošnju goriva za otprilike pet posto. Motor je uparen s osmerostupanjskim Tiptronic mjenjačem izrazito skraćenih prijenosnih omjera. Da bi i stabilitet vozila bio vrhunski, brine se zategnutije sportsko podvozje s "dynamic ride control" sustavom, što je alternativa zračnom ovjesu. Dakako, pogon je "quatrro", na sva četiri kotača.

Uz agregat, karoserija igra ključnu ulogu u voznim performansama. Njezinih 20 posto izrađeno je od aluminija, a brojni su sastavni dijelovi od čelika visoke čvrstoće, što ga čini čvršćim te ujedno stotinu kilograma lakšim od prethodnika.

Brutalni karavan u serijskoj se opremi isporučuje s 20-colnim naplatcima, dok se zahtjevnijim kupcima opcijski nude jedan col veće felge u srebrnoj, nat crnoj i titanium izvedbi.

Raskošna unutrašnjost ima četiri sportski oblikovana sjedala, dok je stražnja klupa za troje putnika dostupna u dodatnoj opremi. Zapremnina prtljažnog prostora iznosi do 1.680 litara. U serijskoj su opremi i Audi parking sustav plus, tempomat, trozonski automatski klima uređaj, MMI navigacijski sustav plus s MMI touch komandama i Audi sound sustav s 10 zvučnika.

Početak prodaje najavljen je za iduću godinu. Cijena zasad nije definirana. (K. T.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter