Atraktivna insignia funkcionalna na svim terenima

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Kad je neki proizvod dobar i prihvacen na tržištu, redaju se njegove inacice. Upravo je to slucaj s Opelovom srednjoklasnom limuzinom insignia što je uz klasican, trovolumenski model jako dobro profitirala i s karavanskim, sports tourer modelom.

Odlican dizajn i nemala popularnost karavana ucinili su upravo ovaj model jednim od najtraženijih pa su u Opelu krenuli i korak dalje. Napravljen je model s integralnim pogonom, poznatim i iz drugih modela, u izdanju nazvanom cross four.

Drugim rijecima insignia je dobila i svoju terensku verziju. Automobil je osim po sposobnoj i osebujnoj mehanici prepoznatljiv i po zaštitama prednjeg i stražnjeg odbojnika te plasticnim dodacima iznad prednjih i stražnjih blatobrana. Bez obzira na boju vozila svi dodaci su u mat sivoj boji a zaštita podvozja i odbojnika je pak u tonu mat aluminija.

Motori što su dodijeljeni cross fouru su dizelaši zapremine 2 litre. Slabijem je snaga 160 KS pri 4 tisuce okretaja motora uz 350 Nm okretnog momenta dok snažniji CDTi BiTurbo ima 195 KS. Manjem motoru maksimalna brzina je 221 km/h a ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,1 sekunda.

Iako su to više nego dobre, odnosno cak i sportske karakteristike, štedljivost je uzorna. U gradu je potrošnja samo 5,4 litre, dok cinjenica da na "otvorenoj cesti" troši samo 3,7 litara na stotinu kilometara ide u zonu rubrike "vjerovali ili ne". Prosjecna je potrošnja 4,3 litre a emisija CO2 od 115 g/km ne iznenaduje, ali svakako veseli.



Snažniji, turbo dizelaš dolazi u veljaci tako da je za sada poznato kako u prosjeku troši 4,9 litara što je desetak posto lošiji rezultat od onog što pronalazimo kod manjeg dizelaša.

Maksimalno doseže 230 km/h a ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je 8,7 sekundi. Više se detalja o njemu dakle ocekuje za po prilici mjesec dana.

Cross four dolazi u samo jednoj razini opreme, "Sportive". Rijec je o vrlo bogatoj, izdašnoj opremi, a u serijski dolazi i varijabilni ovjes FlexRide kao i samoblokirajuci diferencijal.

Cjenovno se Opel insignia cross four smjestila negdje u sredinu slicnih modela. Na zapadnoeuropskim tržištima, ovisno o porezima, startna cijena joj je 35 tisuca eura koliko treba izdvojiti za model s 2.0 CDTi s motorom snage 160 KS i 6-stupanjskim rucnim mjenjacem.

Ista verzija, ali s automatskim mjenjacem, istog broja stupnjeva prijenosa, doseže skoro 38 tisuca eura. Verzija 2.0 CDTi BiTurbo sa 195 KS i rucnim mjenjacem ide od 37.500 eura. Važno je takoder napomenuti da su svi modeli opremljeni "start&stop" sustavom koji za nekoliko decilitara spušta potrošnju te dodatno pojašnjava odlicne rezultate u gradskim uvjetima vožnje. Prema iskazanom, terenska verzija Insignije karavan s integralnim pogonom je 4 do 5 tisuca skuplja od standardnog izdanja.

Hoce li biti prihvacena? Vjerojatno nece imati nekih vecih problema s prodajom jer je rijec o sposobnom te istodobno "šminkerskom" automobilu. Iskustva konkurencije, primjerice iz VW koncerna, pokazuju da su takvi automobili itekako traženi.


Podijeli: Facebook Twiter