Zaprijetila je sinoć kiša Puli radi čega je koncert Jazzistra orkestra iz prostora Povijesnog i pomorskog muzeja Istre na Kaštelu prebačen u beach bar Zeppelin gdje su ovi glazbenici predstavili jazz verzije pjesama Atomskog skloništa. Sijevalo je i povremeno grmjelo kada su članovi Jazzistre izašli na binu da bi se pred kraj koncerta nebo otvorilo, pa je nešto kapi palo i kroz pomični krov, no tada više ništa nije moglo poremetiti dobro raspoloženje koje su glazbenici potaknuli kod publike.
Aranžmani članova orkestra
Koncert je otvoren podsjećanjem na nastup na Riječkom gatu prije desetak dana kada je Jazzistra orkestar izvodio jazz obrade istarskih pjesama pa su započeli s "Balunom" i "Puna je Pula". Potom im se pridružio pjevač Ervin Baučić te su s njim kroz vjetrove, kiše i oluje uspješno prošli najpoznatije pjesme Atomskog skloništa u programu nazvanom Atomic Jazzistra. Aranžmane za sve pjesme koje su izvedene preksinoć napisali su članovi orkestra i to Uglješa Novaković, Zoran Majstorović, Branko Sterpin, Miron Hauser, Jurica Prodan i Luka Žužić.
Bili smo malo skeptični kako će se energija rock skladbi Atomaca sljubiti s profinjenošću jazza, tim više kada je Baučić na početku skromno kazao da "nema inklinacije prema orkestralnoj glazbi" objasnivši da je on prije svega heavy metalac i rocker te kazalištarac. Osim toga, nije samo stvar u stilovima jer ovdje se radi o pjesmama koje publika već dobro poznaje u izvornom obliku. No, izvedba pjesme "Žuti kišobran" pokazala je da su brige neopravdane. Poznati cinični refren nije ništa izgubio na svojoj eksplozivnosti, a slično važi i za ostale izvedbe primjerice veliki hit "Za ljubav treba imat' dušu" ili "Pomorac sam majko". Najbolji trenutak večeri, po nama, bila je "Olujni mornar" koja zahvaljujući aranžmanu Luke Žužića ne samo da nije izgubila ništa na svojoj rockerskoj snazi nego je zahvaljujući odličnom solu tenor saksofonista Filippa Oreficea još i pojačana. Upravo se u ovoj skladbi pokazalo najbolje od jednog i drugog stila, a spomenimo pritom i uigranost cijelog benda koja je bila očita cijelu večer. S obzirom na ovo što smo vidjeli, možda bi "Olujnog mornara" trebalo snimiti, makar uživo i gurati kao nekakav spot. Žužić je zaslužan i za aranžman legendarne i uvijek aktualne "Ne cvikaj generacijo" koja je ostavljena kao finale službenog dijela, nakon čega bend nije trebalo puno uvjeravati da odrade i bis za koju su pripremili "Djevojku broj 8". Kad već nabrajamo skladbe spomenimo i da su preksinoć izvedene i "Umro je najveći mrav" i "Bez kaputa".
Publika je uživala
Jazzistra orkestar pokazao se u vrhunskoj formi što je nakon svih ovih nastupa, a uzimajući u obzir i iskustvo članova u drugim projektima, bilo i za očekivati. Riječ je o mladim, kvalitetnim, kreativnim glazbenicima koji okupljeni u ovom orkestru pokazuju koliko su kompaktni i dobro uigrani, a s njihovom energijom ovaj put odlično se spojio Baučić. On ima jako dobar, snažan glas i pokazuje senzibilitet za izvođenje pjesama koje je u originalu pjevao Đoser.
Jazzistra orkestar pokazao je preksinoć da je spreman za nove radne pobjede, a sada bi svoj talent trebali pokazati i izvan Istre, možda i izvan Hrvatske. Kao što je preksinoć uživala publika u Zeppelinu, a prije toga publika na njihovim koncertima u INK-u, Circolu i Riječkom gatu, vrijeme je za dokazivanje na novim teritorijima. Snage imaju kao i stalno nove ideje za repertoar, samo bi to sada trebalo iskoristiti. (Mleden RADIĆ, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)