Opel je bacio rukavicu u lice Renault Meganeu R.S. i sličnim konkurentima. Iz dvolitarskog četverocilindričnog turbo agregata istisnuo je čak 280 konjskih snaga, uz 400 Nm okretnog momenta, koji se prenose na prednje kotače uz šesterostupanjski ručni mjenjač i mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Uz to, Astra OPC izgleda izuzetno atraktivno, što je naglašeno i upadljivim krovnim spojlerom, 20-colnim aluminijskim naplatcima te ispušnim sustavom koji reži i na najmanji dodir papučice gasa.
U testnoj vožnji okolicom Frankfurta imali smo dva cilja: maksimalno uživati u čarima Astre OPC i pokušati pritom ne "popiti" kaznu. Vozeći se relativno uskom zavojitom cestom okruženom šumom, nalik na uspon prema Učki, imali smo mogućnost isprobati sav potencijal munjevite Astre. Doduše, više nas je zanimao diferencijal, jer nakon sedmodnevnog testiranja Megane Trophyja sa savršenim ovjesom i pogonom, usporedba je bila neminovna. I bili smo zadovoljni, jer Astrina "špera" zadržava automobil u putanji čak i kad se bezobrazno pretjera s brzinom u zavoju. Posebno oduševljava gotovo natjecateljska zvučna kulisa iznad pet tisuća okretaja.
Automobil koristi FlexRide podesive amortizere koji dolaze kao dio standardne opreme te nude tri postavke - Normal, Sport i OPC, a upravo tim redom postaju sve upravljiviji i krući. Kontrola stabilnosti (ESP) također nudi tri različita načina rada, ovisno o tome koliko izazovno i sportski vozač želi voziti. Pri standardnim postavkama osigurava se maksimalna sigurnost vožnje za svakodnevne situacije, u kojima vozač ne može izgubiti kontrolu nad vozilom. Kompetitivni način podiže prag pri kojemu interveniraju automatski sustavi, no ako se vozilo nađe u granično opasnoj situaciji, bit će stabilizirano kočničkim sustavom.
Postoji i način rada u kojemu je ESP isključen (kada se gumb ESP drži pritisnut duže od pet sekundi). Za kočenje se brine golemi Brembo sustav, u čiju smo se snagu uvjerili u nekoliko navrata. Ubrzanje je brutalno i trenutno, bez izražene turbo rupe prilikom šaltanja, stoga Astra OPC s mjesta do stotke putuje svega šest sekundi, čega se ne bi posramili ni znatno jači i skuplji automobili. I ne manje važno - prosječna potrošnja je unatoč evidentnoj snazi samo 8,1 litru na 100 kilometara. (Piše K. TADIJIĆ)