Asteroid danas prolazi blizu Zemlje

Asteroid 2012 DA14 promjera 45 metara proci ce danas rekordno blizu Zemlje, ali nema nikakve opasnosti od moguceg udara u naš planet, objavila je americka svemirska agencija NASA.

Rijec je o rekordno bliskom prolasku nekog poznatog objekta te velicine pokraj Zemlje, buduci da ce asteroid 2012 DA14 proci cak i ispod orbite na kojoj kruže geostacionarni meteorološki i telekomunikacijski sateliti. Putanja asteroida mase oko 130 tisuca tona može se vrlo precizno izracunati i nema baš nikakve mogucnosti sudara sa Zemljom, navode znanstvenici NASA-e.

Asteroid ce najbliže našem planetu doci u 20.24 sata po srednjoeuropskom vremenu, kad ce se nalaziti na 27.700 km iznad površine. To je tako blizu da ce asteroid biti ispod geostacionarne orbite, ali ipak daleko iznad velike vecine satelita ukljucujuci i Medunarodnu svemirsku postaju (ISS) koja kruži oko Zemlje na visini od oko 350 km.

Astronomi iz NASA-ina programa za objekte bliske Zemlji (NEO) Paul Chodas i Don Yeomans navode da ce asteroid proci pored Zemlje prilicno velikom brzinom od oko 7,8 km u sekundi u smjeru od juga prema sjeveru. "Asteroid ce pomocu snažnih optickih teleskopa biti vidljiv samo kao malena svijetla tockica", rekli su Chodas i Yeomans. Astronomi prema svjetlosti asteroida procjenjuju da je njegov promjer oko 45 metara. Na stranicama NASA-e može se pratiti prijenos uživo prolaska asteroida pokraj Zemlje.

NASA pridaje veliku pozornost pracenju asteorida koji se približavaju Zemlji. Svemirska gencija navodi da ovaj prelet asteroida 2012 DA14 predstavlja jedinstvenu priliku za znanstvenike da izbliza prouce prolazak nekog nebeskog tijela tako blizu našega planeta. Asteroid je prošle godine otkrila skupina astronoma amatera iz Španjolske. Asteroid te velicine mogao bi u slucaju udara napraviti ogromnu štetu na površini Zemlje - znanstvenici smatraju da je udar slicnog svemirskog objekta izazvao vec legendarnu eksploziju u Tunguskoj u Sibiru 1908. godine u kojoj je uništeno više od 2000 cetvornih km šuma. (Hina)