Asfalt obilaznice imao "skrivene mane"

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Direktor pulske tvrtke Cesta Miro Mirkovic pojašnjava zašto je naknadnim ispitivanjima kvalitete asfaltnog sloja pulske zaobilaznice utvrdeno da novoizgradeni kilometar više ne ispunjava propisane uvjete.

- Tocno je ono što investitor, Grad Pula, kaže - da su kod puštanja nove dionice u promet sva propisana ispitivanja koja je proveo Institut gradevinarstva Hrvatske (IGH) utvrdila da su radovi dobro obavljeni. Isto tako, tocno je i da je tijekom korištenja ceste došlo do odredenih odstupanja pojedinih parametara u odnosu na propisane zahtjeve, što je takoder utvrdio IGH. No, kao i kod svih proizvoda, tako i u gradevinarstvu postoji garantni rok za izvedene radove, reguliran zakonima koji se posebice odnose na ugovore o gradnji, ustvrdio je Mirkovic.

Pojašnjava nadalje da su se u izvodenju svih radova, pa tako i polaganja spornog završnog, takozvanog habajuceg sloja asfalta novog dijela obilaznice držali procedure predvidene Opcim tehnickim uvjetima za radove na cestama, i to pod kontrolom nadzornog inženjera i tehnološkim nadzorom IGH-a.

- Usprkos tome, tijekom korištenja obilaznice pojavio se nedostatak, a radi se o takozvanim "skrivenim nedostacima" - što je zakonska terminologija - kojima još ne znamo uzrok. U odredbama Zakona o obveznim odnosima piše "da iz okolnosti slucajeva proizlazi da neispravnost, a ni njezin uzrok nisu postojali u vrijeme kad je proizvod stavljen u promet, da stanje znanosti ili tehnickog znanja u vrijeme stavljanja proizvoda u promet nije omogucavalo otkrivanje neispravnosti". Dakle, iz predocenog je nedvojbeno da nismo krivi, ali unatoc tome potpuno prihvacamo svoju ugovornu odgovornost i u cijelosti cemo otkloniti nedostatak, kaže direktor Mirkovic.



Pojašnjava da prije pocetka zamjene tog habajuceg sloja valja saciniti projekt sanacije ne bi li se iskljucilo eventualno ponavljanje "slucaja", s obzirom da su i dosad primjenjivali ugovorne tehnicke elemente, a nije pronaden uzrok nedostataka.

Na upit jesu li radovi trajali dugo i kako komentira visoku cijenu koju je Pula platila za kilometar obilaznice kaže da valja podsjetiti da rok izvodenja radova i cijena proizlaze iz ugovornih i zakonskih odredbi i da o njima mogu kompetentno dati svoje strucno mišljenje samo odgovorne osobe koje su sudjelovale u gradnji, od investitora i projektanta do nadzornog organa. Budu li gradani ipak kritizirali ovakav epilog ovih radova, dodaje, trebaju imati u vidu sve bitne cinjenice o tijeku realizacije projekta novog dijela pulske obilaznice.

- Mi cemo nedostatke otkloniti, ali više od troškova koje cemo podnijeti žalimo zbog ovakvog priopcavanja, žalimo što se rad sudionika gradnje obilaznice uopce ne poštuje, kao ni strucno mišljenje odgovornih osoba, vec se svaka okolnost koristi za stvaranje nepovoljne klime. No, kroz ono što govorimo o drugima, mi ustvari govorimo o sebi – to vrijedi naravno za sve, pa i za nas. Nakon ovog obracanja javnosti necemo i ne želimo sudjelovati u bilo kakvoj daljnjoj polemici o pulskoj obilaznici, istice na kraju direktor Ceste Miro Mirkovic.


Podijeli: Facebook Twiter