Šesnaesti Art&Music festival završen je u Circolu raspravom o pop kulturi u medijima u kojoj su sudjelovali urednici portala Ravno do dna i Popboks, a koja nije privukla gotovo nikoga, no nije zato bila manje zanimljiva.
Ravno do dna uređuje u Zagrebu Zoran Stajčić, a Popboks u Beogradu Aleksandar Pavlić. Riječ je o profesionalnim portalima koji se bave glazbom na području bivše države. Kroz razgovor koji je vodio Ante Perković iskristalizirali su se neki od problema s kojima se susreću ljudi koji prate pop scenu u Hrvatskoj i Srbiji.
Jedan od njih je uopće nedostatak scene koji je bio vidljiv kada se Popboks odlučio od arhive tekstova bivših magazina Džuboks i Ritam proširiti na praćenje glazbenih događaja i postati 2004. godine magazin za popularnu kulturu.
Drugim riječima, aktivno su sudjelovali na sceni te se istovremeno trudili održati, kako je rekao Pavlić, "tu vatru kritičkog novinarstva, i muzičkog i filmskog, koja je gotovo nestala u Srbiji", a organizirali su i tribine.
Stajčić je kao najveće prokletstvo u Hrvatskoj istaknuo medijsko sponzorstvo. "To nije ništa, to znači da ću nekome dati besplatnu reklamu, a on će meni dati deset karata za nagradnu igru i nekakvo 'ekskluzivno' praćenje, kao i svi ostali", kazao je Stajčić. Po njemu, kada koncertni promotor shvati da mu je važno da se negdje oglašava, da mu to donosi u brojkama i ljude i ulaznice i novce - u tom trenutku će se stvar pokrenuti.
Iako je još na početku razgovora Perković istaknuo da se već godinama smanjuje prostor za popkulturne glazbene sadržaje i unutar mainstream medija, a ni situacija na netu nije toliko dobra, kao da ovo zanima sve manje ljudi, Stajčić je malo veći optimist koliko god da ne skriva gorčinu jer, kaže, sve više je koncertnih promotora, sve više web medija, sve veća je konkurencija i to je po njemu dobro. Ističe da se izvještaji s koncerata pišu suhoparno, po sistemu upitnika. Postoji pet, šest standardnih rečenica: da je publika bila u ekstazi, kako je bilo, koji bend je nastupio i koliko ljudi je došlo. No, na kraju nije sve tako sivo ili crno.
"Čini mi se da je došlo do situacije 'podijeli pa vladaj'. U Puli sam vidio nešto muzičara na koncertima, što u Zagrebu na koncertima ne viđam. Ne postoji cehovska solidarnost", kazao je Perković.
U raspravu su se uključili i Pino Ivančić i Željko Marković. Ivančić je kao jedan od problema naveo što na koncerte uvijek dolaze isti ljudi, publika je već definirana. Drugo, smeta ga što se koncert najavi za 21.30, publika počinje dolaziti oko 23 sata, a bend čeka do jedan sat kada je već nervozan.
Marković drži da se ispod određenih umjetničkih i organizacijskih kriterija ne bi smjelo ići te da stalno ima osjećaj da se scena getoizira "jer nam je u getu najbolje, zato što gradovi i općine ne funkcioniraju i stalno ćemo za iste ljude pričati priču". Zapitao se kako da ta priča dođe do što šire publike koja je van tog geta i koja prati mainstream medije.
Kaže i da u gradu ne postoji infrastruktura za koncerte i slične manifestacije te da se on, koji već 18 godina organizira Jazzbinu, u vlastitom gradu osjeća kao nomad. Spomenuo je i da kada je bio jedini u gradu koji je govorio protiv projekta "Pula non stop", što je bio projekt za kulturu, ali kojim bi se oprao novac za predizbornu kampanju za prošle lokalne izbore, ponudili su mu da postane član povjerenstva za programe u Areni. Prvo je odbio, ali onda je prihvatio, no kaže da nije prestao "lajati" iako zna da su ga pozvali jer je netko rekao da "Markoviću vjerojatno treba malo pažnje".
Nakon koncerta otvorena je izložba plakata Krešimira Certića Mischa, dugogodišnjeg suradnika Art&Musica i jednog od voditelja strip radionice, dok je prisutne na terasi Circola zabavljao DJ Filjo. (Napisao i snimio M. RADIĆ)