Je li moda umjetnost ili se toj bitnoj, ali sporednoj stvari posvećuje previše pozornosti? Dok traju rasprave o tome je li moda umjetnost ili nije, umjetnička djela u međuvremenu su osvanula na odjeći i modnim dodacima.
Još je 1965. Yves Saint Laurent u svoju čuvenu kolekciju Mondrian dresses na haljine od vunenog žerseja prenio geometrijske blokove u trima osnovnim bojama, inspiriran djelima slavnoga slikara.
Te haljine nisu bile samo homage nizozemskom umjetniku, nego i primjer briljantne uporabe grafičke tehnike koja je istovremeno laskala figuri. Saint Laurent je tako pokrenuo globalni trend koji je kopiran na svim odjevnim predmetima, postavši jedan od temeljnih modnih odrednica 60-ih godina.
Mondrianovo djelo Victory Boogie Woogie iz 1942. inspiriralo je i Sarah Burton koja je u ovosezonsku proljetno-ljetnu kolekciju za kuću Alexander McQueen utkala crvene, bijele i plave kvadratiće. Miuccia Prada za svoj je projekt "In the heart of the multitude" angažirala suvremene umjetnike Gabriela Spectera, El Maca, Stinkfisha i Jeanne Detallante koji su oslikali zidove hale u kojoj se odvijala Pradina revija. Slike ženskih lica prenijete su na odjeću, ali i asesoar.
Džungla od glave do pete moto je Hermesove kolekcije koja, potpuno prekrivena gustim lišćem i cvijećem, neodoljivo podsjeća na djela postimpresionista Henrija Rousseaua. Kolekcija Phoebe Philo za Celine je poput apstraktnog slikarskog platna, posuta snažnim potezima kista.
Mimo onog umjetničkog, print je jedan od ključnih trendova ove sezone. Zna to kraljica printa Mary Katrantzou, s čije odjeće vrište vrtovi i parkovi "retuširani" u duginim bojama. (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)