Arhitekti osmišljavali vodoskok usred zaljeva, cruisere do Arene…

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Jucer je, nakon isteka žalbenog roka, službeno zatvoren natjecaj za izradu idejnog rješenja uredenja rive koji ce poslužiti kao podloga izmjena i dopuna Urbanistickog plana uredenja tog podrucja.

Državna agencija za provedbu javnog natjecaja potvrdila je odabir ocjenjivackog žirija Grada Pule, potvrdivši da nije bilo nikakvih nepravilnosti u natjecaju.

Izmedu 13 pristiglih rješenja uglednih arhitektonskih biroa najboljim je, što je vec bilo poznato, jednoglasnom odlukom sedmeroclanog žirija, ocijenjen rad zagrebackog arhitektonskog Studija BF, koji je nagraden novcanom nagradom od 125 tisuca kuna.

Drugonagradeni je rad Studija 3LHD prilikom ocjenjivanja dobio šest glasova žirija te mu je pripalo 75 tisuca kuna, a šest glasova za trece mjesto dobio je i rad biroa De Architekten Cie., Branimira Medica i Pere Puljiza, kojima je pripala nagrada od 50 tisuca kuna. Posebna pisana priznanja dobili su radovi splitskog Njirc+arhitekti, zadarskog Marinaprojekta te pulskih autora iz zadruge Praksa.



- Predstoji nam izmjena urbanistickih planova podrucja koje se ureduje da bi odabrani rad ukljucili u njih, komentirao je gradonacelnik Boris Miletic službeni završetak natjecaja za megaprojekt koji ce promijeniti vizuru Pule.

Valja podsjetiti da je Grad natjecaj raspisao u suradnji s Društvom arhitekata Istre, a prihvaceno rješenje bi trebalo oznaciti pocetak velikog projekta u kojem bi se, kako se u više navrata istaknulo, grad vratio zaljevu.

Rijec je o uredenju dijela od parkirališta na Forumu do Vallelunge, dugog dva kilometra, a zahvati bi se trebali realizirati kroz cetiri etape, cime bi se izradila cjelina od zgrade direkcije Uljanika do Arene te u nastavku rive prema Vallelungi.

Na natjecaj su pozvana ugledna arhitektonska imena, a natjecaju je prethodio razgovor s gradanima, društvenim i gospodarskim cimbenicima, kao i korisnicima.

Uoci natjecaja pristiglo je i 85 prijedloga u kojima su gradani upozoravali na (ne)mogucnosti prometovanja u luci, usmjeravali pažnju na velicinu brodova koji ce moci uplovljavati, tražili ojacavanje putnickog prometa brodovima te kreiranje novog sustava doživljaja za goste, odnosno rješavanja prometa i parkiranja. Arhitektima su dane smjernice koje se odnose na uvažavanje postojecih prostornih potreba i ogranicenja.



Takoder nije bilo govora o premještanju Uljanika, vec idejno rješenje rive sadrži i uredenje površine do obale brodogradilišta, od zgrade direkcije do ulaza na otok, pri cemu su izuzeti most i pogon na otoku brodogradilišta. To svakako ne znaci rušenje ograde brodogradilišta i zauzimanje površine Uljanika, vec iskljucivo uredenje obalnog pojasa unutar brodogradilišta.

Veci dio obalnog pojasa Pulskog zaljeva dosad je bio u funkciji gospodarstva ili vojske, a ovim procesom to bi se trebalo promijeniti.

Preduvjet uredenja rive je izgradnja obalnog kolektora kanalizacijskog sustava, koja bi trebala poceti krajem ove ili pocetkom sljedece godine. Izgradnjom obalnog kolektora sprijecit ce se izlijevanje kanalizacije u zaljev i daljnje onecišcenje. (Goran ROJNIC)


Zanimljivosti natjecajnih radova

Zanimljiva su pojedina rješenja arhitekata koja su stigla na natjecaj. Tako je grupa Pula Polar zamislila na potezu Ulice 119. brigade i uvale Mandrac svojevrsne pulske "blizance", nebodere namijenjene stanovanju, zatim pješacki most koji bi se s obale protezao prema, cini se, mostu kod Mlina, zgradu HNK-a i jezerce s fontanom.

Neki arhitekti su sa središnjeg dijela rive izbacili ACI marinu i popularnu Tortu, a neki je, pak, dodatno produžili poput Martine Gudac, ili je okružili dodatnim velikim dvama molovima poput Sonje Jurkovic. Neki su, poput Marinaprojekta predvidjeli i heliodrom na jednom od novih objekata na rivi.

Urbanisticki institut Hrvatske s druge strane zamislio je idejno rješenje dodavši u Pulski zaljev još jednu Tortu (Marina Arena), na koju bi se stizalo iz Ulice 119. brigade. Institut je rivu zamislio s mnoštvom velikih molova za vezove, koje je smjestio cak i na unutarnju stranu današnjeg brodogradilišta Uljanik.

Vladi Bralic&Co iz Rijeke osmislili su pak da se više gradevina smjesti u akvatorij brodogradilišta na sredini poteza izmedu dva ulaza u Uljanik. Na glavnoj gradevini nalazila bi se ribarnica, restoran i pristanište za ribarice, ali i muzej brodogradnje smješten u prsten koji bi cinilo pet manjih objekata. Isti je autor zamislio nasuprot katedrale gat sv. Tome.

Rješenje biroa "Njirc+arhitekti" u sebi sadrži visoko opasani Uljanikov otok na koji bi se smjestio muzej brodogradnje, ali i morska palaca za putnicki terminal. Posebnost ovog rada je i proširenje akvatorija do ispod Arene, gdje bi se smjestilo cruiser pristanište, ali i visoki vodoskok na sredini Pulskog zaljeva.

Zanimljivo, vecina radova arhitekata sadrži proširenje Carinskog gata i obale izmedu gata i sadašnje benzinske crpke.


Lucka uprava vec ureduje segmente rive

"Projekt uredenja rive nece se realizirati preko noci. Cekali smo desetljecima da se ostvare uvjeti za promjenu vizure grada i ovakav projekt prelazi cetverogodišnji mandat neke gradske uprave. Uostalom, odredene segmente rive vec ureduje Lucka uprava i s time ce se nastaviti, ali jasno je da ce za cjelokupno uredenje trebati više godina. Bilo bi neodgovorno izlaziti s datumom završetka jer nam predstoji realizacija niza preduvjeta koja ne ovisi samo o Gradu", rekao je gradonacelnik Miletic.


Podijeli: Facebook Twiter