Arhennale Zaneta Paulina

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Multimedijalni centar u Rovinju domacin je izložbe fotografija Arhennale (Ljudi su se sreli na arhitekturi) autora Zaneta Paulina. Rijec je o prvoj globalnoj izložbi fotografija ovog svestranog umjetnika, koja se sastoji od 24 djela koje je autor, kao akreditirani profesionalni fotograf, snimio tijekom prošlogodišnjeg, 12. medunarodnog biennala arhitekture u Veneciji.

Po rijecima umjetnika, cilj ovih fotografija bio je pokazati svijet, ljude i dogadaje, dakle sve ono što prati sam Biennale i cini ga dodatno zanimljivim i atraktivnim. U tom smislu, nastavlja autor, najvažnije je bilo napraviti pricu, osobnu pricu koja ne poštuje (ili ne teži) slijepom pracenju regula i zakonitosti fotografskog snimanja i same fotografije te ne obraca previše pažnje na samu njenu formu tipa "zlatnog reza" ili pravilne uporabe svjetla, vec si uzima za pravo ispricati nešto drugo, osobno i iskreno. Upravo ovakav nacin razmišljanja o fotografiji rezultirao je i ocekivanim odgovorom Paulinija na pitanje što najviše voli fotografirati.

- Upravo sve, sve što me takne. Pa i ovaj trenutak otvorenja same izložbe prožet je klikanjem fotoaparata i mene kao autora i mojih prijatelja, jer možda vec sutra otvorenje ove izložbe bude sadržaj i glavna tema neke buduce, objašnjava Zaneto Paulin, dobitnik specijalne nagrade na prošlogodišnjem natjecaju venecijanskog Art Biennala "The most significant photograph of a contemporary work of art" i to za fotografiju instalacije "Twenty-two Less Two" talijanskog umjetnika Michelangela Pistoletta.

- Zaneto Paulin predobro zna da je za svako znatiželjno njuškalo najatraktivniji prvi tjedan Biennala (koji ukljucuje Preview Days za novinare i samo otvorenje smotre) pa je stoga i ovom prigodom baš u tom razdoblju stekao iznimnu privilegiju da evidentira za ovogodišnje izdanje, vjerujem, najzanimljiviju komunikacijsku nit Biennala, a to je mogucnost direktnog susreta i sadržajnih razgovora autora sa svim zainteresiranim promatracima, kolegama i novinarima, zapisala je likovna kriticarka Maja Briski.


Podijeli: Facebook Twiter