Nismo mogli dozvoliti da pulski amfiteatar "glumi" rimski Kolosej, ocitovanje je Grada Pule nakon žestoke reakcije zagrebacke tvrtke Film Studio-Plavo Nebo, kojoj je Grad Pula odbio zahtjev za snimanje televizijske reklame u pulskoj Areni.
Tvrtka se zbog toga obratila medijima optužujuci pulsku vlast za svojevrsnu opstrukciju projekta te isticuci da je odbijenicom zapravo nepovratno narušen ugled Pule, ali i Hrvatske kao destinacije pogodne za snimanje.
Zagrebacka tvrtka je, naime, krajem prošle godine dogovorila suradnju s poznatom talijanskom produkcijskom kucom te su sredinom veljace trebali snimiti reklamu za tvrtku William Hill i njihove usluge online igara "Bingo" i "Roulette", kojima ce se predstaviti na talijanskom tržištu. Kao lokaciju za snimanje reklama njihovi su suradnici iz Italije odabrali pulski amfiteatar.
- Ne samo da smo kao tvrtka onemoguceni u našem djelovanju, vec je bez privremenog angažmana ostavljeno i 30-ak filmskih radnika koji u ovim danima krize, kada je kolicina filmske produkcije u Hrvatskoj svedena na minimum, ionako teško nalaze posao, napomenuli su iz zagrebacke tvrtke.
Medutim, postoji i druga strana medalje koju je u svoju obranu iznio Grad Pula. Najvažniji razlog odbijanja suglasnosti za snimanje reklame u Areni je taj što bi naš amfiteatar ustvari trebao glumiti rimski Kolosej, odnosno u reklami biti potpuno neprepoznatljiv i poslužiti kao podloga za kompjutersku animaciju koja ga u jednom trenutku pretvara u veliki rulet.
To su potvrdili i tražitelji suglasnosti kada su u svom opisu snimanja naveli da pulska Arena u finalnom proizvodu nije trebala biti prepoznatljiva, vec je pomocu kompjuterske animacije trebala biti izgradena fiktivna okolina, a i Arena kompjuterski modificirana. Arena je dakle trebala služiti samo kao podloga za animaciju (?!).
- Želja nam je poticati korištenje spomenika u svrhe promocije grada Pule i u komercijalne svrhe. U to svakako spada i snimanje TV reklama, ali na nacin primjeren, u ovom slucaju pulskom amfiteatru i vrijednostima ovoga grada, zakljucuju u svom priopcenju iz Grada Pule.
Korištenje pulskog amfiteatra regulira se Pravilnikom za održavanje ljetnih programa iz 2010. i zasad ne postoji nijedan drugi kojim bi se, primjerice, odredili kriteriji za zahtjeve poput ovog za snimanje reklame. No, prema rijecima ravnatelja Arheološkog muzeja Darka Komše, skrbnika Arene, i to bi se uskoro moglo promijeniti.
- Bilo bi dobro napraviti svojevrstan pravilnik za manifestacije izvan ljetnih termina kojim bi se u tancine razradili kriteriji koji bi se morali ispoštovati ukoliko se želi koristiti amfiteatar u odredene svrhe, rekao je Komšo te dodao da ce se u suradnji s Gradom poceti raditi na tome.
Arena je, podsjetimo, prije donošenja pravilnika bila iznajmljena u
nekoliko navrata u privatne svrhe. Najpoznatiji je vec legendarni
Motorola VIP party 2007. godine kojima je tada naplacen najam Arene 37
tisuca kuna, dvije tisuce za materijalne troškove te 54 tisuce kuna za
obeštecenje od prodaje ulaznica jer je zbog priprema Arena bila
zatvorena cijeli dan. Takoder, Arena je jednom iznajmljena radi
vjencanja, a bila je i mjesto susreta katolicke mladeži. (Nera SOFTIC)
PROCITALI STE DIO TEKSTA; VIŠE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU OD PONEDJELJKA.