Apsurd na željezničkom prijelazu u Mostu Raši

I 'stop' i Andrijin križ sugeriraju da bi u svakom trenutku ovuda mogao proći vlak (I. RADIĆ)
I 'stop' i Andrijin križ sugeriraju da bi u svakom trenutku ovuda mogao proći vlak (I. RADIĆ)

Vlak već dugo godina ne klopara legendarnom željezničkom prugom Lupoglav - Štalije, no na prijelazu tračnica preko državne ceste u Mostu Raši, kuda je u zlatno doba luke Bršica prevozio teret, uredno s obje strane kolnika stoje prometni znakovi "stop" i Andrijin križ, zovući na obavezno zaustavljanje. Štoviše, ista je signalizacija ostala i nakon lanjske rekonstrukcije te prometnice.

Na tu apsurdnu, a zapravo opasnu situaciju upozorio je naš čitatelj, dnevni putnik na relaciji Barban - Labin, ponukan dvama sudarima kojima je svjedočio za turističke sezone na izmaku.

- Problem je u tome što domaći vozači, uključujući i teške šlepere, znajući da vlak ondje ne prolazi najmanje desetljeće, uredno prođu preko kolosijeka brzinom od 60 kilometara na sat, a stranci poštuju znakove i zaustavljaju. Koče zbog besmislene signalizacije pa dolazi do nesreća: jednom sam naišao na "obični", a drugom zgodom na lančani sudar triju automobila, ispričao nam je čitatelj, apelirajući na odgovorne da poduzmu nešto.

U Hrvatskim cestama vele da nemaju obavijest onoga tko upravlja prugom o tome da ona nije u funkciji pa se prijelaz u Mostu Raši još vodi kao službeni, što podrazumijeva i postavljanje "stopa" te Andrijina križa. Zanimljivo je, međutim, da je ova linija i na karti pruga HŽ-a označena isprekidanim crticama, kao znak da je izvan prometa.

- I u projektu sanacije dionice državne ceste Barban - Most Raša predviđena je takva prometna signalizacija, čega se moramo pridržavati. Ne možemo mijenjati znakove kako se tko sjeti - za to postoji procedura predviđena Zakonom o cestama i Zakonom o sigurnosti prometa na cestama, objasnio je Marinko Šetić, šef pulske ispostave Hrvatskih cesta.

U Hrvatskim željeznicama neslužbeno smo, pak, doznali da njihova nadležnost za prugu Lupoglav - Štalije (koja je, usput, dobrano propala na dijelu ispod Učke, kod Kožljaka) završava taman prije prijelaza ceste u Mostu Raša te da je nastavak do Bršice u vlasništvu Lučke uprave Rijeka.

- Od Hrvatskih željeznica zahtijevali smo da se kolosijek - spoj do luke Bršica za naše potrebe stavi u funkciju, ali je to ocijenjeno trenutno nemogućim, što ne znači da u budućnosti neće biti realizirano, odgovorili su nam iz Lučke uprave Rijeka, uz napomenu da postavljanje ili uklanjanje prometnog znaka nije u njihovoj nadležnosti. (piše I. RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter