Apple je najvrednija robna marka u svijetu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Americki tehnološki div Apple potvrdio je u prošloj godini poziciju najvrednije robne marke u svijetu, predvodeci skupinu tehnoloških kompanija koje dominiraju medu 10 vodecih brendova.

Proizvodac IPhonea i iPada povecao je vrijednost svoga brenda u prošloj godini za 19 posto, na 183 milijarde dolara ili 37 posto svoje tržišne kapitalizacije, prema godišnjem istraživanju agencije Millward Brown o vodecim robnim markama i marketingu, objavljenom pod naslovom BrandZ.

Facebook s tržišnom vrijednošcu od 82 milijarde dolara nakon prošlotjedne pocetne javne ponude dionica najbrže je napredovao medu vodecih 100, buduci da je njegov brend dobio na vrijednosti 74 posto, poskocivši na 33,2 milijarde dolara, što ga je svrstalo na 19. mjesto.

Cak sedam od 10 najvrednijih brendova pripada tehnološkim tvrtkama, osim McDonald's i Coca-Cole koji su zadržali cetvrto odnosno šesto mjesto na ljestvici.

Marlboro je napredovao za jedno mjesto i sada je sedmi na ljestvici najvrednijih, unatoc kampanjama protiv pušenja u vecem dijelu svijeta.

Brendovi u sektoru poslovne tehnologije takoder su zauzeli istaknuta mjesta medu prvih deset, pa je IBM zamijenio mjesto s Googleom i sada se nalazi na drugom mjestu dok je popularna tražilica kliznula na trece mjesto. Microsoft je zadržao peto mjesto.

U Millward Brownu kao polazište u izradi ljestvice uzimaju financijsku vrijednost kompanije ili dijela tvrtke koji proizvodi brand, u kombinaciji sa sposobnošcu marke da stvori lojalnost. (Hina/Reuters)


Podijeli: Facebook Twiter