Posvećujući ga svojoj teti Vinki i noni Nildi iz sela Borbići na Labinštini, spaljenog u Rommelovoj ofenzivi koncem 1943. godine, pulski umjetnik Josip Pino Ivančić danas će u 12.05 sati na pulskoj tržnici, u prostoru do Cybercaffea upriličiti antifašistički performans pod naslovom "ANTI/F/H/A", a podnaslov događanja ("Z. Handžar? Nain!!!") jasno aludira na aktualnog ministra kulture Zlatka Hasanbegovića odnosno umjetnikovo protivljenje aktualnom procesu povijesnog revizionizma tj. procesu relativizacije i revitalizacije ustaštva.
U dugoj Ivančićevoj, dominantno performerskoj umjetničkoj praksi, performans koji je izazvao najviše reakcija bilo je svojedobno klanje purana u Pazinu, 500-tinjak metara dalje od "Purisove" klaonice. Bio je to, kako je sam autor jednom pojasnio, čin izražavanja nezadovoljstva ondašnjim master-planom razvoja turizma u Istri što ga je predložio Ivan Jakovčić, a kojim je bilo planirano izmještanje pulskog brodogradilišta Uljanik i podizanje velebnog turističkog kompleksa na mjestu škvera, čime bi se dovelo u pitanje tisuće radnih mjesta.
Ovaj pulski performer, likovni i filmski stvaratelj i glazbenik poznat je alternativnoj kulturnoj sceni još od ranih 70-ih godina, kada se počinje baviti konceptualnom umjetnošću i performansom. S prijateljima stvara "mental spirit" glazbu, a pod utjecajem Beuysa i takozvane "socijalne skulpture" na angažirani način propituje socijalističke vrijednosne sustave, ponajprije smisao rada i poziciju radnika. Pinova pozicija "izvan centra" i njegovo iskustvo radnika u brodogradilištu Uljanik osigurali su mu "pravo" na dodatno radikaliziranje u prostoru umjetnosti.
Tijekom 80-ih spaja različite medije - glazbu, performans i likovnu umjetnost (u alter rock grupi Gustaph y njegovi dobri duhovi), a od 90-ih javnosti je poznat kao jedan od najprovokativnijih hrvatskih performera i alternativni novomedijski eksperimentator. (Z. ANGELESKI)