Ante Vlahović: Iako živimo u vremenima nesklonima poduzetništvu, Adris je krajnje usredotočen na svoje poslovanje

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Dobre poslovne vijesti objavila je Adris grupa u izvješću o poslovanju u prvih devet mjeseci ove godine. Turistička grana kompanije, Maistra ostvarila je deset posto više noćenja gostiju, što je dovelo do rasta poslovnih prihoda od 12 posto. Dobit prije amortizacije, kamata i poreza iznosi 463 milijuna kuna i 12 posto je veća od prošlogodišnje. Dobit prije kamata i poreza rasla je 12 posto i iznosi 351 milijun kuna. Ostvarena neto dobit od 301 milijun kuna veća je za 14 posto. Tvrtka za proizvodnju ribe i zdrave hrane Cromaris u prvih devet mjeseci 2017. godine ostvarila je prodaju od 5.619 tona ribe, što je za četiri posto više nego prošle godine, dok je tri četvrtine prihoda ostvareno na inozemnim tržištima. Croatia osiguranje grupa ostvarila dobit prije poreza u iznosu od 275 milijuna kuna, što predstavlja rast od 18 posto. Neto dobit Croatia osiguranja dobit iznosi 219 milijuna kuna ili 17 posto više nego u proteklom razdoblju. 

Investicije

S rezultatima poslovanja zadovoljan je predsjednik uprave Adris grupe Ante Vlahović.

"Iako živimo u vremenima nesklonim poduzetništvu, u kojima su, čini se, jedino važne ideološke teme i, s tim u vezi, iracionalni prijepori i gubitak društvene energije, Adris je krajnje usredotočen na svoje poslovanje. Stalno investiramo, jačamo svoju konkurentnost, stvarajući tako nova radna mjesta, vrijednost svojim zaposlenicima, dioničarima i zajednici. Rezultati koje ostvarujemo najbolja su potvrda dugoročne održivosti Adrisa."

U prvih devet mjeseci ove godine ukupni prihodi Adris grupe iznosili su 4,25 milijardi kuna, što je za sedam posto više od prihoda ostvarenih u istom prošlogodišnjem razdoblju. Prihodi od prodaje roba i usluga iznose 3,37 milijardi kuna i za šest posto veći su od prošlogodišnjih. Neto dobit iznosi 629 milijuna kuna, što je rast od pet posto, naglašavaju u rovinjskoj kompaniji.

Maistra je, u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, ostvarila deset posto više noćenja gostiju, uz povećanje prosječne cijene noćenja od pet posto. Poslovni prihodi veći su za 12 posto. EBITDA - dobit prije amortizacije, kamata i poreza - iznosi 463 milijuna kuna i 12 posto je veća od prošlogodišnje. EBIT, dobit prije kamata i poreza, bilježi rast od 12 posto i iznosi 351 milijun kuna. Ostvarena neto dobit od 301 milijun kuna predstavlja rast od 14 posto u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine. Turistički dio Adris grupe i u 2017. godini investirao je u obnovu i povećanje kvalitete postojećih proizvoda. Početkom godine dovršena je rekonstrukcija smještajnog dijela hotela Eden vrijedna 60 milijuna kuna.

Završene su i investicije u kampove, vrijedne gotovo 200 milijuna kuna. Najvećim dijelom investicije obuhvaćaju ulaganje u prateću infrastrukturu te podizanje kvalitete zajedničkih sadržaja kampova. Također, u tijeku su intenzivni radovi na izgradnji novog hotela Park, ključnog proizvoda u procesu zaokruživanja vrhunske hotelske ponude u Rovinju. Krajem 2017. godine započinje i obnova hotela Hilton u Dubrovniku, a njegovo otvaranje s obnovljenim kapacitetima planira se u travnju 2018. Ukupna ulaganja u 2017. godini iznosit će više od 450 milijuna kuna. Trenutni booking potvrđuje dosadašnje pozitivne trendove rasta prihoda.

Rast ključnih pokazatelja ostvaren je i u hotelu Hilton Imperial u Dubrovniku. Ostvaren je rast prihoda iz poslovanja za 14 posto. U usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, rast dobiti prije kamata i poreza iznosi 32 posto. Neto dobit iznosi 19 milijuna kuna i veća je za 28 posto od prošlogodišnje.

Cromaris je u prvih devet mjeseci 2017. godine ostvario prodaju od 5.619 tona, što je za četiri posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Količinska prodaja na izvoznim tržištima porasla je šest posto, od čega najviše na talijanskom tržištu. I nadalje se oko tri četvrtine prihoda od prodaje ostvaruje na inozemnim tržištima. U uvjetima snažnog dampinga konkurencije na ključnim izvoznim tržištima, ostvaren je porast prosječnih cijena od jedan posto. U skladu s rastom količina i cijena, u prvih devet mjeseci 2017. godine ostvaren je porast prihoda od prodaje za pet posto. Prihodi od prodaje proizvoda visoke dodane vrijednosti, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe, porasli su za 37 posto. Trenutno čine gotovo 30 posto udjela u ukupnoj prodaji, što je u skladu s Cromarisovom strategijom diferencijacije proizvoda. Rast prihoda, promjena prodajne strukture i troškovna učinkovitost utječu na rast operativne dobiti od 38 posto. Ostvarena je neto dobit u iznosu od 16,3 milijuna kuna što predstavlja rast od 53 posto. Cromaris intenzivno radi na daljnjem jačanju marketinško-prodajne organizacije, osobito na izvoznim tržištima, ključnim za daljnji rast tvrtke. U proizvodnom dijelu u tijeku je niz projekata s ciljem daljnjeg povećanja troškovne učinkovitosti. 

Vodeća pozicija

Croatia osiguranje zadržalo je vodeću poziciju na hrvatskome tržištu s ukupnim udjelom od 30 posto. Tržišni je lider u segmentu neživotnih osiguranja s 35,3 posto. I u životnim osiguranjima zadržana je vodeća pozicija s ostvarenim tržišnim udjelom od 18,4 posto. U Hrvatskoj je ostvarena ukupna bruto zaračunata premija u iznosu od 2,1 milijarde kuna, što je jedan posto više od prošlogodišnje, i to unatoč ciljanoj optimalizaciji te smanjenju dijela portfelja. Bruto zaračunata premija na razini grupe iznosi 2,5 milijardi kuna i tri posto je veća od prošlogodišnje. Kombinirani omjer iz redovnog poslovanja, kao jedan od ključnih pokazatelja efikasnosti poslovanja, gotovo dva postotna boda bolji je od prošlogodišnjeg i iznosi 97. Ostvareni pokazatelji rezultat su uspješno provedenog procesa organizacijskog restrukturiranja. Croatia osiguranje provodi niz aktivnosti usmjerenih na rast učinkovitosti poslovanja, posebice u području unaprjeđenja rada prodajne mreže, optimalizacije organizacije i digitalizacije poslovanja. Cilj je stvoriti troškovno učinkovitu organizaciju koja je bliže klijentu i koja pruža vrhunski proizvod i uslugu. Početkom srpnja obavljeno je pripajanje društva Croatia zdravstveno osiguranje d.d., a krajem rujna regulatorna tijela odobrila su Croatiji preuzimanje društva Cardif osiguranje. Ovim procesima nastavljen je ranije definiran proces organizacijske i tržišne konsolidacije. Kombinacija snažne tržišne pozicije i troškovne učinkovitosti omogućit će dugoročnu održivost poslovanja.

U prvih devet mjeseci ove godine Croatia osiguranje grupa ostvarila je dobit prije poreza u iznosu od 275 milijuna kuna, dok je u istom prošlogodišnjem razdoblju ostvarena dobit od 234 milijuna kuna, što predstavlja rast od 18 posto. Neto dobit iznosi 219 milijuna kuna ili 17 posto više od ostvarenja u prvih devet mjeseci 2016. godine. (D. GRAKALIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter