Anja Stehlik - od Londona do Dogme

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Hrvatska modna scena, iako aktivna, još uvijek je poprilicno samozatajna te se domaci kreatori predstavljaju tek na rijetkim prigodnim modnim manifestacijama te su imena tih kreativaca cesto nepoznata široj javnosti, no to ne znaci da ne nižu uspjehe i na svjetskoj modnoj sceni. Medu potonje se zasigurno ubraja mlada pulska modna dizajnerica Anja Stehlik, za koju je dovoljno reci da je svoje kolekcije predstavila na londonskom Swatch Alternative Fashion Weeku i zagrebackom Nokia Cro-a-Porteru. Takoder, Stehlik se u konkurenciji dizajnera iz cijelog svijeta plasirala medu 12 odabranih kandidata za sudjelovanje u projektu "The Road to Fashion Week" koji organizira njujorška agencija Imaginary Style. Projekt traje cetiri mjeseca, a u tom razdoblju izabrani kreatori ce dobivati tjedne zadatke - dobit ce temu i materijal od kojeg moraju izraditi kreacije, a skice ce se, kao i gotove kreacije, slati u New York. Radovi koji ce nastati tijekom posljednja cetiri tjedna projekta, koja obuhvacaju kolovoz, bit ce predstavljeni na reviji koja ce se moci pratiti putem YouTubea, te ce zapravo gledatelji moci glasovati za omiljene kreacije i na taj nacin i izabrati pobjednika projekta, kojeg ocekuje zaista vrijedna nagrada - sudjelovanje na New York Fashion Weeku. Takoder, Anja je i službena stilistica grupe Dogma.

Karijera ove mlade kreatorice pocela je nakon završenog Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu, kad se svojim kreacijama krenula predstavljati na domacoj modnoj sceni, ali i u inozemstvu. Osim sudjelovanja na eminentnim modnim manifestacijama u Londonu i Zagrebu, svakako valja spomenuti i njeno sudjelovanje na natjecanju MarediModa krajem studenog prošle godine u Cannesu, gdje je predstavila svoju prvu kolekciju kupacih kostima za koju je osvojila drugu nagradu. Svoje radove Anja je odlucila predstaviti i u rodnom gradu, i to serijom izložbi kreacija u pulskom lounge baru Trezor, u sklopu kojih svakog mjeseca donosi tematski raznolike kolekcije, što je bio razlog više za razgovor s ovom karizmaticnom mladom Puljankom.

- Ideja prikazivanja kolekcija u Trezoru nastala je prvenstveno iz želje da predstavim svoj brand pulskoj publici. Do sada sam prezentirala u Zagrebu, Londonu, Cannesu, i ovo je bila idealna prilika da domacoj publici predstavim ono što radim. Osmislila sam koncept showrooma gdje bi kroz razne modne i marketinške promocije te popratne sadržaje svakog mjeseca prezentirala tematski razlicite kolekcije. Do sada sam predstavila ljetnu, ležernu kolekciju za proljece/ljeto 2009., koju cine funky kreacije, s dozom elegancije i seksepila. Sljedeca je na redu kolekcija kupacih kostima te T-majica s ilustracijama. Uz to ce biti i predstavljanje modnog editorijala i kataloga te razna iznenadenja u suradnji s nekim modnim casopisima. Takoder, u sklopu ovog izdanja showrooma napravit cemo mali fashion bazar tako da ce se odjeca moci i kupiti. Kolekcije sam do sada slala u trgovine u Nottingham i London, tako da se u Puli nisu prodavale. Nacin prodaje je bio preko kataloga koji bih snimila nakon izrade kolekcije tako da se odjeca izabirala i prodavala po vizualnom odabiru. Moji klijenti su osobe koje privatno poznajem, te se oni obicno najave i dolaze kod mene razgledati kreacije. Imam takav pristup da klijentima, sukladno njihovim željama, mogu korigirati detalje i boje modela, kaže Anja.

- Vani sam pocela raditi 2006. kada sam na svjetskom natjecanju odabrana da predstavim kolekciju u Londonu na Swatch Fashion Weeku kao jedina Hrvatica. Teško je za svakog dizajnera, a pogotovo za hrvatskog jer nema sponzora i državnog poticaja za talentirane pojedince. Bilo bi puno lakše da netko uloži u tebe. Ako spoznaju tvoj talent, kasnije, kad plasiraš kolekciju na internacionalno tržište, od tebe ubiru postotak. Mi smo malo tržište i tu se ne okrecu takvi novci što se mode tice, tako da nema niti potrebe za takvim organizacijama. Modna je scena u Hrvatskoj aktivna šest godina i daje se mogucnost mladim ljudima da se predstave, ali nakon toga ima mnogo segmenata na kojima treba raditi. Na londonskoj se sceni pak teže probiti jer ima puno talentiranih, a iza njih stoje vrhunske škole, poznanstva i odreden krug ljudi. Unatoc tome, u takvim gradovima ima više mogucnosti da postigneš nešto jer se one otvaraju jedna za drugom. Ja sam uporna ako sam sigurna da je to ono što želim: kopam kontakte, zovem ljude, agencije u Londonu, pitam za savjete i prijavljujem se na natjecaje, dodaje.

- Uzor su mi mladi ljudi - dizajneri koji svojim talentom dodu do uspjeha. To je nova garda dizajnera koja zamjenjuju stare, dobro poznate dizajnere od cijih kreacija meni zastaje dah. Trebala bi se zapamtiti neka imena poput Matthewa Williamsa, Richarda Nicola, Sinha–Stanic, Alexandera Wanga i još mnogih. Inspiriram se bojama, detaljima, siluetama, krojevima, jer njihov skladan spoj stvara idealnu kreaciju. Volim rašclanjivati krojeve, fragmentirati ih te slijediti siluete koje prate liniju tijela i cine ženu senzualnom. Bitno mi je da cjelokupni look stvara kozmopolitsku djevojku, ženu koja svojom pojavom djeluje urbano i mocno, a opet elegantno i decentno. Za londonsko tržište i natjecanja radim kolekciju unaprijed, kao što sam radila proljece/ljeto 2010., dok za hrvatsko radim ovosezonsku kolekciju, rekla je Anja Stehlik.


Podijeli: Facebook Twiter