Sve se više europskih gradova trudi na svoje ulice izvesti što veći broj biciklista kako bi se suzbilo prometno zagušenje automobilima te smanjila onečišćenost zraka i buka, a na listi gradova koji su najprijateljskiji prema biciklistima i dalje se nalazi Amsterdam, pišu u subotu mediji.
Nazvan "biciklistička prijestolnica Europe", Amsterdam ima sigurnu i razgranatu mrežu biciklističkih staza, snažnu i ozbiljnu potporu i poticaje gradskih vlasti, ali i biciklističku kulturu koja nadilazi klasne razlike, a rezultat je da se 40 posto gradskog prometa odvija na dva kotača.
Barcelona je zasjela na drugo mjesto kao iznimno "bike-friendly". Glavni grad Katalonije je 2007. krenuo s biciklističkom kampanjom a diljem grada postavljene su stanice na kojima se mogu iznajmiti bicikli. Također, od tada se svake godine u svibnju održava već tradicionalni "biciklistički tjedan" kako bi se bicikl promicao kao prijevozno sredstvo.
Na trećem mjestu liste našao se Berlin u kojem svaki dan na posao biciklira 400.000 ljudi. Gradski oci još uvijek nisu zadovoljni tom brojkom te izdvajaju milijune eura kako bi na ulicama bilo više bicikla od automobila.
U Kopenhagenu jedna trećina radne snage u svoje urede dolazi biciklom. Po nekim procjenama, svaki se dan u Kopenhagenu na biciklu prijeđe više od milijun kilometara.
U dijelu grada poznatom kao Christiania, osim što su stanovnici uspostavili polunezavisnu vladu i dekriminalizirali trgovinu marihuane, također su zabranili automobile.
Pariz se snažno uključio u trend promicanja biciklističke kulture i stvorio "Velib", jedan od najvećih javnih programa za iznajmljivanje bicikala. Na 1.450 postaja diljem grada, stanovnicima i turistima je na raspolaganju 20.000 "šminkerskih trobrzinaca", a cijene su različite, s tim da je do pola sata iznajmljivanje bicikla besplatno.
Zahvaljujući "Velibu", Pariz je ušao u top 5 "bike-friendly" gradova Europe. (Hina)