U našu redakciju javio se bivši djelatnik Arheološkog muzeja Istre (podaci poznati redakciji) koji upozorava na namještene brojke prodanih ulaznica za razgledavanje pulskog amfiteatra, o kojem skrbi Arheološki muzej Istre, a svoje tvrdnje prijavio je Ministarstvu kulture i nadležnoj inspekciji, te tvrdi da će prijavu poslati i policiji te Državnog odvjetništvu.
Ulaznice se vraćaju u prodaju
Prema njegovim riječima, osobe koje obavljaju posao prodaje i kontrole ulaznica (djelatnice Arheološkog muzeja Istre i zaštitar) nakon prodaje ulaznice i ulaska posjetitelja u Arenu ne uništavaju prodane ulaznice već ih "vraćaju u prodaju". Bivši djelatnik tvrdi da je pratio djelatnice AMI-ja i zaštitara tijekom 2013. i 2014. godine, kroz razne situacije, pozicije i vrijeme, a svoje tvrdnje provjerio je kod posjetitelja Arene tražeći da mu pokažu ulaznice kada bi ušli u amfiteatar. Kaže da mnogi nisu imali ulaznice ili su imali tek dijelove.
- Jednom prodane ulaznice vrte se do krajnjih mogućnosti zarade. Pri tome se pazi na goste, ako su iz Hrvatske, onda se radi prema propisima, sa strancima je drugačije, prodaju se ulaznice koje je zaštitar pokupio od gostiju i ne kucaju se iznova u blagajnu, odnosno jedne te iste ulaznice višestruko se prodaju čime se nanosi velika novčana šteta AMI-ju, priča bivši djelatnik.
Pritom, nastavlja, nevjerojatno je da o tome bruji cijeli muzej, ali nadležni šute. Ravnatelj ne čini ništa po tom pitanju već, ističe, svakom novom sezonom zapošljava iste ljude. Stoga se opravdano pitam zašto jer tvrdi da je o svemu izvijestio ravnatelja Arheološkog muzeja Istre Darka Komšu, te ga upozorio na navedene radnje, ali umjesto da se, tvrdi bivši djelatnik, zaustavi takvo kazneno djelo, dogodio se samo njegov premještaj na drugo radno mjesto, odnosno neprodužavanje ugovora o radnom odnosu. O optužbama smo stoga upitali ravnatelja AMI-ja Darka Komšu, koji kaže da on nikakvu prijavu nije zaprimio. Ipak, u daljnjem razgovoru otkrio nam je da je upoznat s optužbama te je na temelju njih odradio provjeru.
- To su neutemeljene optužbe bivšeg djelatnika AMI-ja. Ne mogu reagirati na insinuacije "rekla-kazala", za optužbe je potreban konkretan dokaz, a i tada reakciju treba prepustiti nadležnim institucijama. Nikad nisam zaprimio bilo kakvu prijavu protiv bilo koga, niti me se upozorilo na bilo kakva kaznena djela. Jedino što smo dobili, i to ne kao AMI, već kao letak koji je kružio, jest upozorenje o nelegalnoj prodaji karata triju djelatnika te zaštitara. I nije istina da nismo reagirali, odmah smo obavili razgovore s djelatnicima i imamo njihove pisane izjave, te smo obavili razgovore sa zaštitarskom tvrtkom, kaže Komšo.
Kako, pak, ističe bivši djelatnik, kaznena prijava koju je podnio Ministarstvu kulture u početku je zamišljena kao opomena da se takvi djelatnici udalje iz Arene i rasporede u neku drugu jedinicu AMI-ja gdje ne bi radili na blagajni. Međutim, i ove sezone se nastavio isti proces, govori bivši djelatnik AMI-ja, koji najavljuje podnošenje prijave Državnom odvjetništvu i policiji, te obavještavanje Grada Pule i Turističke zajednice, kao i Sindikata kulture/djelatnika u kulturi.
Brojači na ulazima jamče zakonitost
Za komentar ovakve priče obratili smo se Ministarstvu kulture kojem je, kako tvrdi bivši djelatnik, poslao prijavu. Zanimalo nas je je li ministarstvo prijavu zaprimilo, te što kane poduzeti, međutim, do zaključenja ovog članka povratni odgovor nismo dobili. No, zato Komšo odbacuje mogućnost da se na ulazu u Arenu može dogoditi išta netransparentno.
- Napominjem da od 2014. godine imamo "blokere" na ulazu u Arenu, odnosno elektronske brojače, čiji broj na kraju dana mora odgovarati broju prodanih karata. Dakle, sve se radi po zakonu, javno i transparentno, što je, uostalom, pokazao i nalaz nedavne revizije koja nije pronašla nikakve nepravilnosti u našem poslovanju jer radimo po najvišim standardima, zaključuje ravnatelj AMI-ja. (Goran ROJNIĆ)