Američki blogeri hvale more, teran i domaćine

S prošlogodišnjeg Festivala sira u Svetvinčentu (arhiva/D. MEMEDOVIĆ)
S prošlogodišnjeg Festivala sira u Svetvinčentu (arhiva/D. MEMEDOVIĆ)

Imate bistro more prekrasne boje i kada bismo slagali top-listu svjetskih mjesta koja valja posjetiti, svakako bi Istra ušla u top 10, jedinstven je zaključak četvorice vrlo utjecajnih blogera iz SAD-a, influencera koje je županijska Turistička zajednica uključila u svoju promotivnu kampanju "Share Istria". U tjedan dana obišli su ono najbolje što Istra 
nudi svjetskim putnicima i svoje dojmove objavljuju na Instagramu i YouTubeu gdje imaju i do nekoliko stotina tisuća sljedbenika. S njima smo razgovarali u Glavani parku u Glavanima.

Palače, tartufi, klima

Eric Rubens dolazi iz Kalifornije, ovo mu je drugi boravak u Istri i opet u sklopu projekta "Share Istria". Kaže da je najviše impresioniran ljepotom Galebovih stijena u Puli, a lani je i nagrađen za fotografiju s Galebovih stijena s kajakom na pučini koja je dobila 292 tisuće lajkova, a pregledalo ju je oko 15 milijuna ljudi. Uspoređujući Kaliforniju i Istru kaže da ima puno sličnosti, od vodenih sportova do kuhinje.

- Najveća je razlika u plažama i u arhitekturi. A vaše stare palače su jedinstvene, kaže Rubens. Njegovom kolegi Kyleu Kuiperu, također iz Kalifornije, posebno su se svidjela jela od tartufa. Zach Allia koji dolazi iz države Utah kaže da je njemu u Istri sve zanimljivo jer dolazi iz planinskog kraja koji je posve drugačiji, a Robu Stroku se svidjelo toplo 
vrijeme jer dolazi iz hladne države Washington na sjeverozapadu SAD-a.

Sva četvorica su složni da je teran nešto najbolje što su u Istri pili, a sviđa im se i kako se Istrani prema njima odnose prijateljski. S obzirom da su obišli sve krajeve svijeta, upitali smo ih koja bi odredišta preporučili turistima za sedmodnevni odmor. No, u 
tome nisu složni kao po pitanju ljepote mora i terana u Istri - nabrojali su Južnu Afriku, Novi Zeland, Island i Farske otoke.

Njihov domaćin bio je Goran Franinović iz istarske Turističke zajednice. Kaže da ih je u tjedan dana boravka po Istri odveo na vožnju Parenzanom, u agroturizam u Oprtalj, u jamu Baredine, na borbe vitezova u kaštel u Svetvinčenat, na zalazak sunca u Rovinj, na vožnju kajakom u Pulu, u pulsku Arenu, u šišanski vinski podrum te u Labin i Rabac. Ovo je treća godina projekta "Share Istria", a ove godine traje dva mjeseca tijekom. 
Tjedno će se izmjenjivati osam grupa s po četiri blogera. Oni su ujedno i fotoreporteri i pisci, scenaristi i režiseri. Najbolje lani snimljene fotografije u Istri imale su od 150 do 300 tisuća lajkova, što znači da je ih je vidjelo barem 300 tisuća ljudi.

Brojni partneri

Glavni partneri u projektu su BMW koji je osigurao najnoviji model serije 5, Turkish Airlines koji je omogućio biznis karte za blogere koji dolaze u Istru, uz 180 partnera iz 
Istre. Ove godine istarski TZ u ovu kampanju ulaže oko 50 tisuća eura. Lani je uloženo oko 60 tisuća, a medijsku vrijednost projekta jedna je agencija procijenila na 22 milijuna eura, druga na 31 milijun. Lani je kampanja rezultirala s 13 tisuća objava, što je generiralo 254 milijuna potencijalnih dosega i gotovo tri milijuna ljudi koji su bili u interakciji.

(P. GREGOROVIĆ)



Podijeli: Facebook Twiter