Festival igranog filma u Puli ove godine pokrece ciklus Europski filmski redatelji, a prva retrospektiva u ciklusu bit ce posvecena proslavljenom španjolskom redatelju, oskarovcu Pedru Almodovaru.
U sklopu retrospektive, organizirane u suradnji s Veleposlanstvom
Španjolske u Zagrebu, bit ce prikazano deset filmova, i to iz rane
faze Almodovarova stvaralaštva koju su obilježile komedije te iz
one srednje kojom dominiraju melodrame.
Na programu su filmovi
"Labirint strasti" (1982.), "Mracne navike" (1983.), "Cime sam to zaslužila"
(1984.), "Matador" (1986.), "Žene na rubu živcanog sloma" (1988.), "Veži me"
(1989.), "Kika" (1993.), "Cvijet moje tajne" (1995.), "Živo meso" (1997.) i
"Sve o mojoj majci" (1999.).
Restrospektiva filmova Pedra Almodovara
bit ce prikazana dvaput, tijekom festivalske predigre od 11. do 17.
srpnja te tijekom glavnog programa od 18. do 25. srpnja.
Danas jedan
od najcjenjenijih i najpopularnijih europskih redatelja, Almodovar je pocetkom sedamdesetih u Madridu radio najrazlicitije
poslove, od nastupa u rock grupama i avangardnim kazališnim družinama
do pisanja tekstova za stripove i snimanja kratkih amaterskih filmova.
No, upravo ta iskustva oblikovala su njegova prva dugometražna
ostvarenja i ostavila trajan trag u njegovu opusu, koji je do temelja
prodrmao svjetonazor postfrankovske Španjolske i promijenio recepciju
Španjolske u svijetu.
Osamdesete su, s iznimkom "Matadora", za Almodovara
bile godine komedija. Nakon dugometražnog debija "Pepi, Luci, Bom i
druge djevojke iz grupe" (1980.), Almodovar snima "Labirint strasti",
posve nekonvencionalnu i originalnu campovsku romanticnu komediju, sa za
njega karakteristicnim likovima s društvenog ruba i osobama u potrazi
za vlastitim spolnim identitetom. Iz te su faze za ovaj ciklus, koji se
otvara "Labirintom strasti", odabrani i filmovi "Mracne navike", "Cime sam
to zaslužila", "Matador", "Žene na rubu živcanog sloma" i "Veži me".
U
devedesetima se Almodovar snažnije okrenuo melodrami, a najuspješniji
filmovi tog razdoblja su "Kika", "Cvijet moje tajne" i "Živo meso".
Gotovo cjelokupni Almodovarov opus posvecen je jakim ženskim likovima
(s iznimkom "Lošeg odgoja", njegovog najosobnijeg ostvarenja) i potrazi
za ljubavlju.
Vrhunac njegove srednje faze stvaralaštva je melodrama
"Sve o mojoj majci", u kojoj su objedinjene sve njegove dotadašnje
tematske preokupacije, a kojom se i zakljucuje ova retrospektiva.