Almodovarova pulska retrospektiva

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Festival igranog filma u Puli ove godine pokrece ciklus Europski filmski redatelji, a prva retrospektiva u ciklusu bit ce posvecena proslavljenom španjolskom redatelju, oskarovcu Pedru Almodovaru.
U sklopu retrospektive, organizirane u suradnji s Veleposlanstvom Španjolske u Zagrebu, bit ce prikazano deset filmova, i to iz rane faze Almodovarova stvaralaštva koju su obilježile komedije te iz one srednje kojom dominiraju melodrame.
Na programu su filmovi "Labirint strasti" (1982.), "Mracne navike" (1983.), "Cime sam to zaslužila" (1984.), "Matador" (1986.), "Žene na rubu živcanog sloma" (1988.), "Veži me" (1989.), "Kika" (1993.), "Cvijet moje tajne" (1995.), "Živo meso" (1997.) i "Sve o mojoj majci" (1999.).
Restrospektiva filmova Pedra Almodovara bit ce prikazana dvaput, tijekom festivalske predigre od 11. do 17. srpnja te tijekom glavnog programa od 18. do 25. srpnja.
Danas jedan od najcjenjenijih i najpopularnijih europskih redatelja, Almodovar je pocetkom sedamdesetih u Madridu radio najrazlicitije poslove, od nastupa u rock grupama i avangardnim kazališnim družinama do pisanja tekstova za stripove i snimanja kratkih amaterskih filmova. No, upravo ta iskustva oblikovala su njegova prva dugometražna ostvarenja i ostavila trajan trag u njegovu opusu, koji je do temelja prodrmao svjetonazor postfrankovske Španjolske i promijenio recepciju Španjolske u svijetu.
Osamdesete su, s iznimkom "Matadora", za Almodovara bile godine komedija. Nakon dugometražnog debija "Pepi, Luci, Bom i druge djevojke iz grupe" (1980.), Almodovar snima "Labirint strasti", posve nekonvencionalnu i originalnu campovsku romanticnu komediju, sa za njega karakteristicnim likovima s društvenog ruba i osobama u potrazi za vlastitim spolnim identitetom. Iz te su faze za ovaj ciklus, koji se otvara "Labirintom strasti", odabrani i filmovi "Mracne navike", "Cime sam to zaslužila", "Matador", "Žene na rubu živcanog sloma" i "Veži me".
U devedesetima se Almodovar snažnije okrenuo melodrami, a najuspješniji filmovi tog razdoblja su "Kika", "Cvijet moje tajne" i "Živo meso". Gotovo cjelokupni Almodovarov opus posvecen je jakim ženskim likovima (s iznimkom "Lošeg odgoja", njegovog najosobnijeg ostvarenja) i potrazi za ljubavlju.
Vrhunac njegove srednje faze stvaralaštva je melodrama "Sve o mojoj majci", u kojoj su objedinjene sve njegove dotadašnje tematske preokupacije, a kojom se i zakljucuje ova retrospektiva.


Podijeli: Facebook Twiter