Almodovar ponovno u Puli

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U sklopu ovogodišnjeg Festivala igranog filma u Puli sutra pocinje retrospektiva Pedra Almodóvara, slavnog španjolskog redatelja i jednog od najcjenjenijih autora suvremenog europskog filma. Retrospektiva obuhvaca radove od ranih 1980-ih do kraja 1990-ih, dakle razdoblje od gotovo dva desetljeca, koji ujedno plasticno ukazuju na redateljeve stilske i svjetonazorne mijene.

Krenut cemo kronološki s filmovima iz 1980-ih (Labirint strasti, Mracne navike, Cime sam to zaslužila?, Matador, Veži me), koji su tematski orijentirani seksualnim bizarnostima, problemima polusvijeta i društvenom nasilju. Almodóvarovi raniji radovi uglavnom su hibridi kriminalistickog filma, drame i crne komedije, smješteni u prepoznatljive ambijente nižih društvenih slojeva. S jedne strane imamo realistican kontekst, a s druge sklonost gotovo karikaturalnom portretiranju likova, koji se cesto ne obaziru na moralne norme u ostvarivanju svojih interesa i nedostaje im emocionalnog angažmana. Žene na rubu živcanog sloma (Mujeres al borde de un ataque de nervios, 1988.) osiguravaju Almodóvaru status medunarodno priznatog i kritici omiljenog redatelja, koji svoje prvotno zanimanje za ženske likove dovodi na višu i složeniju razinu. Njegove junakinje su emancipirane i bogatog društvenog života, ustrajne u emocionalnom hrvanju s muškarcima, drugim ženama i vlastitim željama i strahovima. Almodóvar zadržava sklonost scenografiji obilježenoj kicem i pop-artizmom, ali njegovi likovi postaju dublji i složenijeg emocionalnog života. U sklopu retrospektive bit ce prikazana i Kika (1993.), koja je bliža ranijoj Almodóvarovoj fazi, dok preostala tri filma iznimno dobro predstavljaju njegovo novije i zrelije razdoblje. U Cvijetu moje tajne (La flor de mi secreto, 1995.) pratimo uspješnu spisateljicu ljubavnih romana nezadovoljnu životom, protagonist Živog mesa (Carne tremula, 1997.) je policajac koji postaje invalid nakon što ga ranjava mladic zaljubljen u narkomanku, a Sve o mojoj majci (Todo sobre mi madre, 1999.) govori o samohranoj majci iz Madrida, koja krece u potragu za sinovim ocem nakon njegove tragicne smrti.


Podijeli: Facebook Twiter