Alen Niessner Šćine i šajete nad Pazinom

Šajete nad Pazinom
Šajete nad Pazinom

Fenomen društvenih mreža, točnije Facebooka, koje su u samo nekoliko godina uspjele zavladati internetom, pa time i društvom u cjelini, u žižu interesa na području amaterske fotografije izbacio je 39-godišnjeg Pazinca Alena Niessnera, poznatijeg pod nadimkom Šćine.

Kad na tu društvenu mrežu postavi novi niz svojih fotografskih uradaka najčešće se sve zažari od "lajkova" i komentara odobravanja, stoga ne mora čuditi što su mu u našem listu fotografije nebrojeno puta objavljivane u rubrici Vodič kroz Istru kao odabrane fotografije čitatelja, a već je dvaput osvojio i mjesečnu pretplatu. Premda ga se može vidjeti i na kolektivnim izložbama fotografija u galerijama diljem Istre, nikad još nije imao samostalnu izložbu.

- Za to moraš imati dvije, tri tisuće kuna… Nadam se da ću na nekom natječaju kao nagradu osvojiti organiziranu izložbu, smije se gostoljubivi Niessner, kojeg smo posjetili u njegovoj kući na Mečarskom putu. Samozatajan i samokritičan, čudio se kada smo ga zamolili za intervju, iako se fotografijom bavi već 15 godina, a pohvale stižu s mnogih strana.

- Započe san sa starom, ali cijenjenom istočnonjemačkom Prakticom, ali nikad nisam sam razvijao fotografije, nije me to zanimalo. Zbog toga je fotografija prije bila mnogo skuplji sport, a onda su stigli digitalni fotoaparati koji su sve promijenili. U fotografiji se polako napreduje, sakuplja znanje i iskustvo, s vremenom potrebe rastu pa pređeš na neki novi model. Ja sam se odlučio za DSLR (digital single-lens reflex, op. n.) fotoaparat, jedan od najnižih u klasi, ali za amatersku fotografiju i ne treba neka ekstraklasa, kaže Niessner.

Njegove fotografije mogu se vidjeti i na lokalnim internetskim portalima, kojima ih ustupa bez naknade. Tako je s 14 fotografija sudjelovao u izradi knjige poznatog meteorologa Milana Sijerkovića "Pazin između jutarnje mrzline i podnevne vrućine", na čijoj se naslovnici nalazi njegov Pazin u cik zore snimljen sa Starog Pazina.

- Najviše fotografiram spontano, jer mi je fotoaparat uvijek pod rukom, dakle trenutna inspiracija, ili kad seden u auto i lutan naokolo, ali kad nešto moram, to mi ne ide. Najgori su mi tematski natječaji na ex temporeu, znači u zadano vrijeme na neku temu, kaže Niessner. (piše A. DAGOSTIN, fotografije A. NIESSNER)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter