Glavna zvijezda prvog dana otvorenog festivala Dani komunikacija u rovinjskom hotelu Lone nesumnjivo je bio Alex Braun, američki izborni strateg i mastermind predizborne kampanje Milanovićevog SDP-a.
Taj "čarobnjak za kampanje", kako ga je prozvao Forbes, čiji su klijenti bili nekadašnji britanski premijer Tony Blair, Hillary Clinton, kao nekoliko drugih šefova vlada i predsjednika diljem svijeta, posebno je privukao pažnju pune dvorane odgovarajući na pitanja je li Zoran Milanović slušao njegove savjete u njegovoj, pokazat će se, posljednjoj kampanji i čija je bila ideja da se njegova kampanja bazira na domoljublju, s obzirom da je domoljublje inače dio retorike desne političke opcije u Hrvatskoj.
Mahanje zastava
- Svaki kandidat sluša nekoga, barem u nekoj mjeri, i malo je onih koji ne žele slušati nikoga. Milanović je dobar čovjek, jako pametan, voli poslušati tuđe mišljenje o nečemu o čemu on razmišlja, ali na kraju odluke donosi samostalno. Mislim da mi nitko neće proturječiti ako kažem da su u to vrijeme radili neke dosta dobre stvari koje su rezultirale uspjehom, ali su bili očajni u načinu prezentiranja tih stvari u javnosti. Milanović je bio svjestan da mu u tome treba pomoć, tako da je slušao moje savjete u vezi komuniciranja s javnošću. I počeo je napredovati u tom pogledu, a ujedno je počeo i više slušati moje savjete kada je uvidio prve rezultate, kazao je Braun i nastavio: "Nije da smo komunicirali svako jutro o tome kakvu će košulju taj dan odjenuti ili slično, nego smo s vremena na vrijeme komunicirali uoči ključnih trenutaka njegove kampanje".
- A ideja da se domoljublje uvede u njihovu kampanju nije bila moja ideja. Čak naprotiv, nisam se slagao s mišljenjem da će to odigrati neku veliku ulogu u kampanji. Puno je medija, građana, pa čak i samih ljudi uključenih u kampanju govorilo da će Milanović zvuči puno domoljubnije nego ikad prije, no nisu dobili tadašnje izbore zbog mahanja zastavama, nego zato što su se usmjerili na političku stvarnost, na korupciju i ekonomsku situaciju u zemlji. Bilo im je važno, baš kao i građanima, da se otvore neka važna pitanja, rekao je Braun.
Jedan euro stvara sedam
Na pitanje koliko prati kandidate nakon angažmana u kampanjama, rekao je da se trudi pratiti kako napreduju.
- Proveo sam dosta vremena u Hrvatskoj i stvorio neka lijepa prijateljstva. Trudim se malo više pratiti što se događa u Hrvatskoj kroz medije, pratiti političku scenu, i moram priznati da aktualni političari ne rade dobro svoj posao. Radim po cijelom svijetu, ali nije da sad s kandidatima razmijenim brojeve privatnih mobitela pa da ostajemo u kontaktu, zaključio je Alex Braun.
S više od 2.200 sudionika, središnja manifestacija tržišnih komunikacija okupila je u Rovinju čak 40 posto više posjetitelja u odnosu na prošlu godinu, a tijekom tri dana festivala održat će se brojna predavanja, radionice i paneli pod vodstvom vrhunskih stručnjaka iz Hrvatske i svijeta.
- Svaki euro uložen u oglašavanje generira novih sedam eura za BDP, istaknula je novinarima direktorica festivala Dunja Ivana Ballon. Organizatori, HURA i IAB Hrvatska, ovogodišnje su festivalsko izdanje produljili na tri dana.
Vesselin Popov, direktor je razvoja Centra za psihometriju Sveučilišta u Cambridgeu, čiji model prevodi data podatke u precizne psiho-demografske profile koje koriste znanstvenici i korporacije, a odnedavno i političari. Za predavanja je kazao da je u prikupljanju tih podataka bitno imati pristanak ljudi.
- Dojam je da je, ipak, etičnost uvijek na najvećoj kušnji. Ljudi uglavnom daju pristanak za dugoročnu upotrebu podataka, a u međuvremenu se znaju i predomisliti, kazao je Popov.
Dani komunikacija u subotu u Rovinj dovode suosnivača portala The Pirate Bay Petera Sundea koji je zbog širenja piratskog sadržaja proveo pet mjeseci u zatvoru. On će održati predavanje o moći i odgovornosti u dijeljenju sadržaja u digitalnom svijetu. (Zoran ANGELESKI)